וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: להביא כל הסכם מדיני להכרעת העם

20.1.2008 / 20:43

נשיא המדינה קרא בנאומו בכנס הרצליה לאופוזיציה להציב תוכנית מדינית אלטרנטיבית. אשכנזי: לא ניתן לרגש להוביל אותנו בעזה

נשיא המדינה שמעון פרס אמר בנאומו בכנס הרצליה כי "כאשר יושג הסכם מדיני, יהיה צורך להביאו להכרעת העם". לדבריו, "על הממשלה המנהלת את המשא ומתן לגבש את דעתה היא, ולהביאה להכרעת העם".

לדברי פרס, "ייתכן ששנת 2008 תהיה שנת מפתח לשלום. גורל השלום אינו מותנה רק בעמדת יריבנו, אלא גם בעמדתנו. שולחן המשא ומתן הפך למיקוח פנימי ללא הכרעה. התכנית תאפשר לעם לבחור באמת. הוא הדין לגבי האופוזיציה. לא די שתבקר את ניהול המו"מ, עליה להציב תכנית אלטרנטיבית".

בהתייחסו למצב ברצועת עזה אמר פרס: "עזה היא בעיה צבאית יותר מאשר בעיה מדינית - אין חילוקי דעות בקשר לצורך להשתיק את ירי הקסאמים. מן הדין שנגיע להסכמה לאומית בקשר לעזה. אין תשובה פשטנית ומייידת לטרור העזתי - אין להפוך נושא ביטחוני לנושא מפלגתי".

על השביתות במערכת החינוך אמר הנשיא: "על הממשלה, המורים והמעסיקים להיפגש עכשיו כדי להימנע משביתות נוספות. אסור להשלים עם הפגיעה בחינוך בישראל".

"לא ניתן לרגש להוביל אותנו"

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי נאם גם הוא בכנס ואמר: "אני פונה לתושבי שדרות ואומר - עמידתכם האיתנה היא מופת, אני מבטיח שנעשה ככל שנידרש כדי להחזיר את השקט והביטחון. נפעל בתבונה בשיקול דעת ובאחריות. לא ניתן לרגש להוביל אותנו". לדבריו, "מתקיימות פעולות רבות נגד ארגוני הטרור על מנת לצמצם את ירי הקסאם. אנו מצליחים לפגוע במשגרי הרקטות, אך המענה אינו שלם". אשכנזי הוסיף כי "צה"ל ערוך למלחמה ביותר משתי חזיתות". בהקשר הגרעין האירני אמר הרמטכ"ל כי "לא נסכים לאירן גרעינית".

על המשא ומתן המדיני אמר: "הסדרים ביטחוניים איתנים חייבים להיות בבסיסו של כל הסכם, רק אלו ימנעו מלחמות עתידיות. במסגרת כל העימותים האפשריים קיים מכנה משותף אחד לפחות - האיום על העורף גובר. ראינו זאת במלחמת לבנון ואנו רואים זאת בעוטף עזה. מדובר בניסיון של האויב להכניס את העורף למשוואת העימות. איום זה נגרם כתוצאה מכך שלוחמי צה"ל ניצחו בכל עימות פנים אל פנים את אויבנו".

על תופעת ההשתמטות מצה"ל אמר: "מהיכרותי עם הנוער, אני יודע שהדור של היום לא מרגיש פחות מחויבות לשירות מבני הדור הקודם. יעידו על כך נשואי העיטורים מהמלחמה האחרונה, הלוחמים שנמצאים כעת בעזה, בגדה ובגבול הצפון. עם זאת, על כולנו להיות מוטרדים מהירידה בערך השירות. אנו צריכים להיאבק על כל מתגייס. כחלק מגישה זאת ימשיכו להיפתח יותר תפקידים לנשים בצה"ל ונמשיך לקלוט עוד ועוד אוכלוסיות לצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully