וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלדד: ארליך לא מקודם למרות כישוריו

נתיב נחמני ופנחס וולף

21.1.2008 / 10:20

מפקד היחידה המרכזית באגף התנועה, שחשף את פרשת האחים פרניאן, הועבר מתפקידו והתמוטט. "כנראה שיש חשבונות אישיים איתו"

בעקבות אי קידומו של סנ"צ אפרים ארליך מתפקידו, פנה ח"כ אריה אלדד, יו"ר השדולה למאבק בשחיתות, לשר לביטחון פנים בבקשה להתערב באופן חריג בהחלטה, "זאת על מנת להעביר מסר בשורות המשטרה כי מי שנלחם בפשע יוצא נשכר ולא נענש".

"המסר היוצא ממשטרת ישראל הוא שסנ"צ ארליך נרדף, נענש, ואינו מקודם למרות כישוריו יוצאי הדופן, מכיוון שהעז לחשוף שחיתות במשטרת ישראל, ושיתוף פעולה בין קציני משטרה בכירים לפושעים", כתב אלדד. "גם אם אין לך נגיעה ישירה בקידום בדרגות ושיבוצים במשטרה בדרגות הביניים (בדרגות הבכירות ודאי יש) במקרה חריג כזה חייב אתה להתערב כדי להעביר מסר בשורות המשטרה כי מי שנלחם בפשע - גם בקרב כחולי המדים, יוצא נשכר ולא נענש".

השוטר האגדי סנ"צ אפרים "קרמשניט" ארליך, התמוטט אתמול (ראשון) במשרדו של ניצב אבי בן חמו, ראש אגף התנועה, כשקיבל את ההודעה הרשמית על העברתו מתפקידו הנוכחי כמפקד היחידה המרכזית (ימ"ר) באגף התנועה, לתפקיד סגן מפקד מרחב (סממ"ר) חברון.

ארליך, שחש נרדף בתקופה האחרונה, מאז פורסמה מעורבותו בחשיפת פרשת האחים פריניאן, קיבל את המעבר כהמשך לנידויו על ידי חבריו הקצינים, התרגז וקרס על הרצפה בלשכתו של בן חמו. צוות חירום שהגיע למקום טיפל בו באופן ראשוני, ולאחר מכן עלה ארליך בכוחות עצמו לאמבולנס. את הלילה העביר קרמשניט בבית החולים אסף הרופא, שם הושאר להשגחה.

ארליך העמיד עצמו במרכז אחת מפרשות השחיתות המביכות ביותר בתולדות המשטרה, פרשת האחים פריניאן, שבבסיסה ניצב רצח העבריין פנחס בוחבוט, וחשדות שחיתות נגד מספר קצינים בכירים במשטרה. ארליך הרגיש מתוסכל נוכח השחיתות ששררה סביבו והחליט לפוצץ את הסיפור בכך שחשף אותו בפני העיתונאית אילנה דיין.

בן לילה, מרגע חשיפת מעורבותו של ארליך בחשיפת הפרשה, השוטר המוערך והחביב "קרמשניט" הפך לזר בעיניי לא מעט מאנשי הקצונה הבכירה במשטרת ישראל, בהם המפכ"ל לשעבר משה קראדי, שנחקר אף הוא בוועדת זיילר בחשד לרשלנות ואף התפטר או פוטר בעקבות מסקנות הוועדה.

"שיקבל את זה כמו גבר"

במשטרת ישראל טוענים היום שההחלטה להעביר את ארליך לתפקיד סממ"ר חברון הינה חלק מהחלטה מנהלתית שביצע המפכ"ל ללא קשר לעניינו של ארליך. "כל קצין בדרגת סנ"צ שסיים קדנציה בתפקידו, עובר לתפקיד רוחב. עד כה בוצע סבב של עשרות קצינים, כיאה לגוף יעיל ומקצועי", נמסר.

אך חבריו של ארליך חושבים אחרת. "אין ספק שהוא היה צריך להתקדם, אבל כנראה שיש חשבונות אישיים איתו. במקום שהוא היה צריך לשתוק - הוא לא שתק", אמר היום לוואלה! חדשות חבר קרוב וקצין בכיר במשטרה. "ארליך ידע שהוא ישלם את המחיר ואף אמר את זה לא מעט פעמים. אמנם קשה לשפוט, אבל אם הוא ידע שזה מה שיקרה - אז שיקבל את זה כמו גבר, הרי הדרגה הזאת לא תביא לו שום דבר בחיים". ברגעים אלו, כאמור, שוכב ארליך בבית החולים ומסרב לקבל ביקורים אף מחבריו הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully