וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה מימין ומשמאל נגד קיום כנס הרצליה

פנחס וולף

20.1.2008 / 18:06

ההפגנה נגד קיום כנס הרצליה בכנסת חצתה גבולות פוליטיים - חברי כנסת משמאל וימין הצטרפו למחאת תנועות הנוער

מערכת וואלה!

צילום וידאו: נטע גרנות, עריכת וידאו: רביד גולדשטיין

עשרות בני נוער הפגינו לפני כשעתיים מול הכנסת נגד קיום כנס הרצליה במשכן. בעצרת השתתפו חברי תנועות השומר הצעיר, הנוער העובד והלומד, מחנות העולים ומכינת רבין.
בהפגנה נכחו גם חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה), ראובן ריבלין (הליכוד) ואריה אלדד (איחוד לאומי - המפד"ל). יחימוביץ' תקפה את יו"ר הכנסת דליה איציק. "משכן הכנסת הוא לא למוזמנים בלבד, הוא מיועד לציבור הרחב. מה שקורה היום זה הפקעת הכנסת מהדמוקרטיה והפקדתה בידי ארגונים פרטיים", הכריזה יחימוביץ'.

ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת בעבר, הנחשב לממלכתי בדרך כלל, הגיע להפגנה "כדי לזעוק על כבודה של הכנסת ולהזהיר על חוסנה של הדמוקרטיה", לדבריו. "אסור שהכנסת תשמש במה לכנסים יוקרתיים כאלו ואחרים. הם אומרים לכנסת 'אנחנו ניתן לך מקצת יוקרתנו ואת תתני לנו מקצת יוקרתך'. הרף לכם! שההון יהיה במקומו ושבית העם יהיה במקומו", הוסיף ריבלין.

ח"כ אריה אלדד הציע בהפגנה להוציא "מתוק מעז", כהגדרתו, ולהפוך את הכנסת לבמה לכנסים שונים. "יש לפתוח את הכנסת לא רק לחצר תומכי קדימה", הוא אמר, "אלא גם למי שיש לו אמירה אמיתית בנושאים רחבים שונים".

"רצינו לעלות לרגל לבית המחוקקים"

לעומת זאת, פרופסור אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי הרצליה, האשים את הטוענים נגד קיום הכנס במשכן בדמגוגיה. "אין קשר בין הון לשלטון", אמר לוואלה! חדשות. "באנו לקיים את היום הראשון מתוך ארבעה ימי דיונים, בפעם הראשונה ובצורה חד פעמית, כדי להביע הוקרה לבית המחוקקים הישראלי - סמל הדמוקרטיה. אנחנו לא זקוקים לא ליחסי ציבור ולא לאולם שהכנסת העמידה לרשותנו. היה חשוב לעלות לרגל לבית המחוקקים ויפה שהכנסת הסכימה לקבל זאת". לדברי רייכמן, שכר הלימוד שמשלמים הסטודנטים מממן כ 80% מפעילות המרכז הבינתחומי בהרצליה וראוי כי חברי הכנסת ידאגו לסבסוד שכר הלימוד.

ח"כ אלי גבאי (איחוד לאומי - מפד"ל) השתתף בכנס. "הכי גרוע בעיני היה שרה"מ הולך ומכריז את ההכרזות המדיניות והפוליטיות בכנס במקום בכנסת. הייתי רוצה שהכנסת תהיה הבמה ושהיא תארגן כינוס כזה, אבל אם הדבר נעשה כך זה הרע במיעוטו", אמר גבאי.

יו"ר הכנסת דליה איציק אמרה הערב כי הכנסת תמשיך לשמש במה לכנסים דוגמת כנס הרצליה. לדבריה, "זוהי מגמה מבורכת שמבטאת את מעמדה של הכנסת כבמה מרכזית בשיח הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully