וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק חשמל ודלק: בעזה נגמר גם הלחם

20.1.2008 / 18:21

תנורי האפייה הפסיקו לפעול בגלל הפסקות החשמל ובעיר נותרה רק מאפייה אחת, אליה מגיעים תושבים וממתינים שעה וחצי בתור כדי לקנות לחם

בעקבות המחסור החמור בקמח ברצועת עזה הסתערו תושבי עזה על המאפיות המעטות שהמשיכו למכור לחם. "הלחם בא לפני הכול", אמרו כמה מהם לסוכנות הידיעות "מען". הדלק והגז שהולכים ואוזלים ברצועה משפיעים גם הם על המחסור בלחם: התנורים במאפיות מפסיקים לפעול בגלל הפסקות החשמל.

ארבע המאפיות ברחוב "אל-ווחדה" שבעיר עזה נסגרו. בעיר נותרה רק מאפייה אחת בודדה אליה מגיעים אלפי התושבים וממתינים שעה וחצי בתור כדי לקנות לחם. "אני עומד כבר שעה בתור כדי להשיג כיכר לחם", אומר ל"מען" אבו שאדי. הבעלים של "מאפיית המשפחות" סיפר כי הוא סגר את המאפייה שלו משום שאין לו חשמל וסולר על מנת להפעיל את המכונות ואת התנורים.

הבוקר סיפר עובד בתחנת הכוח ברצועה על השבתת חלק מהטורבינות בתחנה עקב המחסור החמור בדלק. "השבתנו שתי טורבינות מתוך שש טורבינות", סיפר. "קיים מחסור אדיר בדלק ואם הוא לא יגיע עד מחר, לא יהיה חשמל ברצועת עזה". העובד סיפר עוד, כי הפסקות חשמל ברצועת עזה הפכו לדבר שבשגרה. "בכל איזור ברצועה מופסק החשמל לשמונה שעות". לדברי מקורות פלסטינים ובכירים באו"ם ובאיחוד האירופי, תוך שעות ספורות תופסק אספקת החשמל לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully