וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינדנשטראוס: דרושות מסקנות אישיות

20.1.2008 / 18:36

לטענת מבקר המדינה, "יש להאשים את ראש הפירמידה ולא את הש"ג". ראש עיריית ראשל"צ התפרץ במחאה על ההתבטאויות נגד אולמרט

"לא הש"ג אשם. אשם מי שנמצא בראש הפירמידה או קרוב לראשות הפירמידה", כך אמר הערב (ראשון) מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, עשרה ימים לפני הגשת דו"ח וינוגרד הסופי, במסגרת כנס הרצליה.

"ביקורת המדינה אינה עוסקת בהיסטוריה, בעבר. היא עוסקת בהווה, במציאות", הוסיף. "כך נערכה הביקורת לגבי פינוי מתנחלי גוש קטיף, כך נערכה הביקורת לגבי העורף ותפקודו במלחמת לבנון השניה". מבקר המדינה קורא גם להטלת מסקנות אישיות, שכן "מה הועילה הביקורת ופרסום שמות המבוקרים אם לא תהיה דרישה למסקנות אישיות במקרים ראויים?"

לדבריו, ישנן שתי אלטרנטיבות לאחר הדו"ח - לקחית אחריות אישית, או "המלצה על מסקנות אישיות בדו"ח הביקורת של מבקר המדינה, הקובע אחריות אישית של עובד הציבור המבוקר, על מעשהו או מחדלו המשמעותי והקשה".

מוקדם יותר הערב עלה ראש עיריית ראשון לציון מאיר ניצן על דעת עצמו לבימת הנואמים בכנס הרצליה, כדי למחות נגד הנואמים האחרים, שהתבטאו נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט. ח"כ קולט אביטל (עבודה) ניסתה להרגיע אותו, אך הוא דרש לדבר עשר דקות "כי הגיעו מים עד נפש", כלשונו.

ניצן כעס על כך שכל הדוברים מתחו ביקורת על תפקודו של אולמרט במלחמה. "לא היה כישלון", הכריז, אם כי הוא הודה שהיו טעויות. הוא פנה אל האלוף במיל' עוזי דיין, שעמד מאחורי המאבק באולמרט ואמר: "התביישתי בך כאלוף בצה"ל".

הוא מנה את מטרות המלחמה: שחרור החטופים, הרחקת החיזבאללה מהגבול, הצבת צבא לבנון והאו"ם על הגבול והרחקת הרקטות על מעבר לליטני. לטענתו כל היעדים, מלבד שחרור החטופים, הושגו.

"היציאה למלחמה התקבלה ללא שיקול דעת"

התפרצותו של ניצן באה בין היתר כתגובה לדבריו של השר לשעבר דן מרידור, שאמר כי אין שום עבודת מטה לפני קבלת החלטות בממשלה בנושאים מדיניים וביטחוניים. "בראותנו את המצב, קבענו את הצורך הדחוף לקיים עבודת מטה על ידי המועצה לביטחון לאומי, שעד היום לא ניתן לה לעשות את עבודתה". הוא אמר את הדברים בהתייחסו לדו"ח ועדת מרידור, שעסקה בתפיסת ההפעלה של הצבא בשירות היעדים הלאומיים.

מרידור טען כי הממשלה מקבלת החלטות בנושאי ביטחון בלי שיש לה את כל הנתונים. "המבחן העליון של הממשלה על יציאה למלחמה דורש חשיבה", אמר. "כשאתה יוצא למלחמה אתה צריך להיות משוכנע שכלו כל הקיצין, לפני שאתה שולח אנשים לסכן את חייהם. אתה צריך להגדיר את היעד כדי שיבינו מה אתה רוצה".

על ההחלטה לצאת למלחמה אמר כי "לצערי אף אחד מהדברים לא בוצעו, ולכן הממשלה ושריה לא נהגו בשיקול דעת, ובאחריות כנדרש, ברור לגמרי שהיה כאן כישלון. צריך לנתח מדוע הוא היה והאם אפשר להסיק מסקנות נקודתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully