וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב בעזה לא גרוע כפי שמציגים אותו"

20.1.2008 / 16:26

במערכת הביטחון דוחים את הטענות על משבר הומניטרי ברצועה: "אם הם יכולים להבריח נשק, אז איך הם אינם יכולים להבריח מזון?"

על רקע הטענות הנשמעות משעות הבוקר על משבר הומניטרי חמור בעזה, בעקבות החלטת שר הביטחון אהוד ברק לסגור את המעברים לרצועה, גורמים במערכת הביטחון אומרים היום כי המצב בעזה אינו גרוע כלל. לדבריהם, ישראל ומצרים עדיין ממשיכות לספק חשמל לעזה, ואילו רק תחנת הכח ברצועה מושבתת.

"אנחנו לא צריכים לדאוג לרווחה כלכלית בעזה", אומר גורם ביטחוני, "יחד עם זאת, אנחנו ממשיכים להזרים חשמל לרצועה, חולים ממשיכים לקבל טיפולים בישראל ובבתי החולים יש חשמל. בסך הכל קוצצו 25 אחוזים מאספקת החשמל, וגם עם הקיצוץ הזה הם אינם יכולים לומר שיש 'משבר הומניטרי'. יש להם מזון במחסנים, ובחודשים האחרונים הוכנסו לרצועה כמויות גדולות של אוכל".

לדבריו, תושבי הרצועה עדיין אינם לוחצים על ממשלת חמאס להפסיק במדיניות הטרור. "אנחנו עדיין לא רואים לחץ של הציבור על ממשלת חמאס, מהסיבה הפשוטה שהמצב הוא לא באמת גרוע כפי שמציגים אותו. אולי בעוד מספר ימים כבר תהיה לסגירת המעברים השפעה, אולם גם אז הדבר יהיה במידה. עדיין יש כמות גדולה של אוכל, החנויות פועלות והשווקים פועלים. זה אומנם מצב לא נעים אך מכאן ועד משבר בו אנשים רעבים ללחם המרחק רב. המצב האבסורדי הוא שההברחות לרצועה נמשכות כל העת, אז אם הם יכולים להבריח עשרות טונות של חומרי נפץ תוך שלושה חודשים, לא אמורה להיות להם בעיה להבריח גם מזון".

בתוך כך, מערכת הביטחון צפויה לקיים היום הערכת מצב נוספת בעניין סגירת המעברים ברצועה. גורמי ביטחון אומרים, כי בכל מקרה סגירת המעברים תוכננה למספר ימים בודדים, ונראה כי הם יפתחו שוב עוד השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully