וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיה: סאאקשווילי הושבע לנשיאות

20.1.2008 / 13:30

להשבעה של הנשיא לכהונה שנייה הגיע במפתיע שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. סאאקשווילי: "מושיטים יד של שותפות לרוסיה"

המנצח בבחירות בגאורגיה מיכאיל סקאאשווילי הושבע היום (ראשון) לכהונה שנייה כנשיא. בין האורחים שצפו בטקס ההשבעה היה גם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. במרכז פעולותיו, הבטיח סקאאשווילי, יעמוד הניסיון לשפר את היחסים המעורערים עם רוסיה.

"אנחנו מושיטים יד של שותפות לשכנתנו מצפון", אמר סקאאשווילי בנאום ההשבעה. "אנחנו צריכים להיות ידידים, אנחנו צריכים להיות קרובים, אנחנו צריכים לעמוד זו לצד זו", הוסיף.

ההשבעה לוותה במצעד צבאי שכלל מאות חיילים, מסוקים שחגו באוויר וטנקים שנסעו ברחובות. הנשיא בן הארבעים השקיע עשרות מיליוני דולרים בהתחמשות, בסיוע ארצות הברית. סאאקשווילי הוא תומך נלהב של ארצות הברית, ועשה רבות כדי להביא לקבלתה של גאורגיה לברית נאט"ו.

על כן, ביקורו של לברוב נחשב מפתיע, שכן הגאורגים צפו שהרוסים ישלחו נציג בדרג נמוך יותר. רוסיה גם ניתקה את קשרי המסחר והתעבורה בינה לבין גאורגיה בשנת 2006, אחרי שהגאורגים הודיע שחשפו מרגלים רוסים.

גאורגיה גם מאשימה את רוסיה בכך שהיא תומכת בשני מחוזות של מורדים, אבחזיה ואוסטיה הדרומית, שהכריזו באופן חד צדדי על עצמאות. למרות זאת, מאז בחירתו בשנית של סאאקשווילי, הוא משמיע מסרים מפויסים כלפי רוסיה, ואמר שכוונתו להפוך את גאורגיה לחברה בנאט"ו אינה סותרת את האינטרסים של אף אחת משכנותיה. בד בבד עם ההשבעה, מתכוננת האופוזיציה, שמוסיפה לטעון שהבחירות היו מזויפות, להמשיך את מחאתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully