וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשדרות חיים בתחושה של רולטה עזתית"

ספי קרופסקי

20.1.2008 / 12:05

דיכטר ביקר בחריפות את אזלת ידה של הממשלה בטיפול בירי הקסאם. ברק: אי אפשר לעבוד עם התבטאויות של מסיבת עיתונאים

וידאו: רויטרס

"אני חושש שהממשלה הפכה להיות קהת חושים לנעשה בשדרות", כך אמר היום (ראשון) השר לביטחון פנים, אבי דיכטר בישיבת הממשלה. דיכטר הוסיף כי "אחרי שבוע קשה כל כך, הייתי מצפה שבפני הממשלה יופיע הרמטכ"ל".

שר הביטחון, אהוד ברק, ענה לדיכטר, ואמר כי "נפעל לפתרון הקסאמים, אבל אי אפשר לעבוד עם התבטאויות של מסיבת עיתונאים". בסקירתו הביטחונית אמר ברק, כי , "פגענו בתשתיות חמאס, העמדנו ומיקדנו פעולות אל מול מבצעי הירי, סגרנו מעברים למשך מספר ימים ואנו ממשיכים להתקדם בהכנות לפעולה רחבה".

ראש הממשלה אהוד אולמרט, התייחס גם הוא בפתח ישיבת הממשלה למצב בשדרות. "אנחנו חייבים לגלות רגישות להשלכות שיש לירי הקסאמים על אורח חייהם של תושבי האזור, על החרדות והחיים תחת אש", אמר. אולם לדבריו, במהלך ביקורו בשדרות בשבוע שעבר, הוא מצא שם "כושר עמידה וחוסן מרשימים".

במהלך הדיון הביטחוני שנערך בישיבה, חזר דיכטר על קריאתו לצאת למבצע ברצועת עזה נוכח ירי הקסאמים על יישובי עוטף עזה. "פעולות צה"ל והשב"כ מעוררות הערכה, אך אין בכוחן לשנות את תמונת המצב בשדרות שהפכה להיות קשה ביותר", אמר. "אני מבקר בלשכתי מדי שבוע בשדרות, ושומע מפי התושבים שאין שום תקווה באופק לשינוי המצב. תושבי שדרות חיים בתחושה של רולטה עזתית".

עוד אמר דיכטר כי "אנחנו חייבים לייצר הרתעה מול חמאס בעזה, כי פגיעה במחבלים בסיכולים ממוקדים איננה מספיקה ואינה מייצרת הרתעה. אני קורא לממשלה להביא להפסקת הירי בכל מחיר – גם במחיר פלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully