וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בכווית: ברק ולבני ידיחו את אולמרט

ניר יהב

20.1.2008 / 10:18

עיתון כוויתי: לאחר פרסום דו"ח וינוגרד מתכננים שר הביטחון ושרת החוץ להדיח את אולמרט. "ברק רוצה בחירות בסוף 2008"

האם עיתון בכווית יודע על "פוטש" פוליטי אפשרי, שכלי התקשורת בישראל אינם מודעים לו? לפי דיווח בעיתון "אל-ג'רידה", שר הביטחון אהוד ברק ושרת החוץ ציפי לבני מתאמים את צעדיהם מתוך כוונה להדיח את ראש הממשלה אהוד אולמרט מתפקידו לאחר פרסום דו"ח וינוגרד ב-30 בינואר.

כתב העיתון הכוויתי בירושלים דיווח, כי שני האישים הגבירו את התיאום ביניהם: ברק מעדכן את לבני בעניינים שאולמרט אינו מעדכן אותה בהם, והוא אף ארגן לה סיור בגדה המערבית ובמוצבי צה"ל לפני ביקורו בישראל של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש. "סיור צבאי של שר חוץ נחשב לדבר לא שכיח", נכתב.

"עסקת שליט בשלבי סיום"

מקורות מקורבים לשר הביטחון מסרו לעיתון, כי הוא יעמוד בהתחייבותו בפני בוחרי מפלגת "העבודה" להתפטר מהממשלה לאחר פרסום דו"ח וינוגרד. לפי הדיווח, צפוי ברק לקרוא למפלגת העבודה להצביע בכנסת בעד פיזורה בקריאה טרומית, כאמצעי לחץ על מפלגת קדימה על מנת שתחליף את אולמרט. צעד זה, נמסר בדיווח, מתואם עם לבני שצפויה לתפוס את מקומו של אולמרט. "ברק מעוניין לקיים בחירות בחודשים האחרונים של 2008 בעת שיכהן כשר הביטחון ולא כחבר באופוזיציה", נמסר.

מקורב לברק מסר לעיתון, כי ברק הצליח לשכנע את לבני בחשיבות המסלול הסורי. "ברק עדכן את לבני גם על הערוץ החשאי שפתח מול הסורים", נכתב. מקורבים לראש הממשלה טוענים בתגובה, כי ברק מתערב בענייני מפלגת קדימה וכי הדבר עלול לעלות לו במשרתו במשרד הביטחון.

בתוך כך, מדווח העיתון כי עסקת חילופי האסירים שבמסגרתה צפוי להשתחרר החייל החטוף גלעד שליט נמצאת בשלביה האחרונים. לפי הדיווח בעיתון, "מרוואן ברגותי לא כלול ברשימת האסירים שישוחררו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully