וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מק'קיין ניצח בפריימריז בדרום קרוליינה

20.1.2008 / 4:51

מק'קיין גרף 33 אחוזים, בהפרש גדול על רומני - שדווקא זכה בגדול עם 51 אחוזים בנבדה. הילרי מצידה גברה על אובמה גם הפעם

שלב נוסף בדרך לבחירות לנשיאות ארצות הברית הסתיים היום (ראשון): מושל אריזונה לשעבר ג'ון מק'קיין ניצח בבחירות המקדימות למפלגה הרפובליקנית בדרום קרוליינה. לפי מדגמי רשת החדשות האמריקאית פוקס ניוז, מוביל מק'קיין עם 33 אחוזי תמיכה, מייק האקבי עם 30 אחוזים, לפרד תומפסון - 16, ואילו מיט רומני עם 15.

רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר סיפר, כי התקשר לברך את עמיתו למרוץ, אך הוסיף מייד כי "זהו ארוע יחיד, אלא תהליך שרחוק מאוד מסיום". מהסקרים המקדימים עלה, כי מחצית מהמצביעים הם מוצרים אוונגליסטים, נתון שיכול להסביר את הניצחון.

כמה שעות לפני כן, בבחירות המקדימות שנערכו אתמול בנבדה, ניצח דווקא מועמד המפלגה הרפובליקנית רומני עם 51 אחוזי תמיכה. מק'קיין ופול זכו כל אחד מהם ב-13 אחוזים, ואילו האקבי בשמונה אחוזים. ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני נעל את הרשימה הרפובליקנית עם ארבעה אחוזי תמיכה.

במפלגה הדמוקרטית זכתה הסנאטורית הילרי קלינטון עם 51 אחוזים מקולות המצביעים, ברק אובמה ב-45 אחוזים, ואדוארדס אחריו בארבעה אחוזים בלבד. "אני רק רוצה לומר כמה אני אסירת תודה לנבדה ולכל האנשים שעבדו כל כך קשה בקמפיין הזה", אמרה קלינטון בחגיגות הניצחון בלאס וגאס. "אני מניחה שזוהי הסיבה בגללה המערב ניצח".

קו פרשת המים

בשבוע שעבר ניצח רומני בפריימריז שנערכו במדינת מישיגן את יריביו במירוץ מייק האקבי וג'ון מק'קיין. גם קלינטון ניצחה בסיבוב הבחירות הקודם במפלגתה במדינת ניו המפשייר.

פרשנים רבים מייחסים חשיבות רבה לתוצאות הבחירות בנבדה, וחוזים כי התוצאות עשויות להוות את קו פרשת המים במירוץ ולהקנות למתמודד המנצח מומנטום גם לקראת "יום שלישי הגדול" ב-6 בפברואר, בו צפויות להיערך בחירות ב-25 מדינות.

שיטת הבחירות בנבדה זהה לזאת שהייתה נהוגה באיווה לפני כשבועיים והיא נשענת על מסורת אינדיאנית עתיקה, מעין כינוס שבטי, הנקרא Caucus. היא נערכת במרכזים מקומיים, אולמות, מרכזים קהילתיים, וכל אזרח יכול להשתתף בהם ולנסות לשכנע את משתתפי הכינוס האחרים לתמוך במועמד הראוי לדעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully