וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים ללימודים - הסטודנטים מבולבלים

ספי קרופסקי

20.1.2008 / 5:30

ערב החזרה ללימודים באוניברסיטאות, טרם פורסמו לוחות זמנים למהלך השנה. מסתמן: הסמסטר השני יתארך עד אוגוסט. ארגוני הסגל הזוטר כבר מאיימים בשביתה

לאחר 90 ימי שביתה, צפויים היום (ראשון) 120 אלף סטודנטים לשוב אל ספסלי הלימודים בשבע האוניברסיטאות ברחבי הארץ, למעט בר אילן ובן גוריון, שם יחלו ללמוד מחר. אולם, סיום שביתת סגל המרצים הבכיר הותיר את הסטודנטים בחוסר ודאות לגבי לוח הזמנים של השנה האקדמית החדשה.

האוניברסיטאות טרם פרסמו לוחות זמנים חדשים לשנה המכווצת, אך מסתמן כי סמסטר א', שהיה אמור להסתיים ביום חמישי האחרון, צפוי להתארך עד לחודש מאי. הסמסטר השני יתארך עד לאמצע אוגוסט, והחופשה בין הסמסטרים תבוטל.

הבחינות בקורסים שנלמדו כרגיל בסמסטר החולף על ידי הסגל הזוטר, יתקיימו כסדרן החל ממחר. מעבר לכך, כל אוניברסיטה תרכיב לוח אקדמי משלה, בהתאם לפקולטות ולתחומים השונים. הסטודנטים יידרשו להגיע למזכירויות במוסדות הלימוד שלהם ושם יקבלו את המועדים הרלוונטיים החדשים שייקבעו בגין השביתה הארוכה.

הסטודנטים דורשים הקלות

נשיא אוניברסיטת תל אביב שיגר הערב מכתב לסטודנטים, בו הבטיח לפרסם כבר מחר את ההסדרים והנהלים לסמסטר המחודש. אוניברסיטת בר אילן פרסמה הודעה, לפיה בראשית השבוע יתפרסם לוח זמנים אקדמי מעודכן. באוניברסיטת חיפה הכריזו על תחילת סמסטר א'1, בו יועברו כל הקורסים של המרצים ששבתו, והבטיחו גם הם לפרסם לוח זמנים חדש לשנה האקדמית בתחילת השבוע. האוניברסיטה העברית, הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע טרם פרסמו.

בתוך כך, הכריזו אתמול ארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות על סכסוך עבודה. המרצים הזוטרים דורשים לשפר את תנאי העסקתם של המרצים מן החוץ, המועסקים ללא זכויות סוציאליות ולקבל פיצוי על השחיקה בשכרם. תוך שבועיים מההכרזה על סכסוך העבודה, יוכלו מרצי הסגל הזוטר לפתוח בשביתה, ועד אז, הם מאיימים לא לתת ציונים על הבחינות לקורסים מסמסטר א'.

נציגי אגודות הסטודנטים דרשו הקלות לסטודנטים. בין ההקלות שדורשת האגודה: צמצום חומר הלימוד ולקבלת הקלות במבחנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully