וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: סוגרים שבוע בתמונות

שי אילן

19.1.2008 / 16:47

נלווה את ג'ורג' בוש לערב הסעודית, נבקר בשכונות העוני המיוסרות של קניה ולסיום נחזה במתחרה שובת הלב של הדב קנוט

אביר הנפט -

נשיא ארה"ב סיים את ביקורו בן 9 הימים במזרח התיכון והמריא ממצרים הביתה. כאן הוא נראה אוחז בחרב בערב הסעודית, שם בילה בניסיון לשכנע את מלכת יצואניות הנפט להגדיל את התפוקה כדי להוריד את המחירים. הציניקנים אומרים שזו הייתה המטרה החשובה יותר של ביקורו, אבל אנחנו מאמינים שבוש באמת ובתמים בא להשכין שלום ולהביא בשורת חופש למזה"ת. (כתב: שי אילן)

טרור בלבנון -

במקביל לביקור בוש, ארבעה בני אדם נהרגו בפיצוץ מכונית ממולכדת בביירות, פיגוע שהיה מכוון נגד מכונית של השגרירות האמריקאית. הטרוריסטים לא דייקו, אזרחים אמריקאים לא נהרגו, אבל המסר הדהד בקול רם: בוש אינו רצוי במזרח התיכון. בלבנון היו יותר מ-30 פיגועים בשלוש השנים האחרונות, מרביתם נגד עיתונאים ופוליטיקאים אנטי סורים.

יורים במפגינים -

המשטרה נקטה מדיניות של "אפס סובלנות" כלפי הפגנות האופוזיציה בקניה השבוע. מפגינים נורו ונהרגו כמעט בכל תהלוכות המחאה ברחבי המדינה. מנהיגי האופוזיציה החליטו לשנות טקטיקה, וכעת הם מתכוונים להחרים עסקים בבעלות מקורבי מוואיי קיבאקי, ראש האופוזיציה. בסוף השבוע הודיעו ארגונים שבדקו את הבחירות כי הזיופים היו כה רבים, שלא ניתן לקבוע מי באמת ניצח.

מיט דה רומני -

במישיגן נערכו השבוע הפריימריז של המפלגה הרפובליקנית בלבד. מיט רומני, יליד המדינה זכה בניצחון סוחף. איש העסקים העשיר הבטיח לשפר את מצבה הכלכלי של המדינה מוכת האבטלה, ולהגדיל את מספר מקומות העבודה. ג'ון מק'קיין שהגיע שני פירגן ואמר בנדיבות רבה שלרומני מגיע ניצחון אחד, אבל שהוא מתכוון לנצח בדרום קרוליינה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ג'נה בפרו -

גם בתו של נשיא ארצות הברית, ג'נה בוש נסעה השבוע לראות עולם. היא ביקרה בקוסקו, הבירה העתיקה של האינקה בפרו. ג'נה בת ה-26 עובדת בארגון יוניצף, ומסיירת בעיקר במדינות דרום אמריקה. בשנה שעברה פרסמה ספר על קורותיה של אם חד הורית בפנמה, הנושאת את נגיף האיידס. השבוע הודיעה הבת שהיא מתחתנת ב-10 במאי, בחוות המשפחה בטקסס.

השור מלאהור -

תושב העיר לאהור עובר ברחוב הגשום, נוהג עגלה עמוסה בחביות. הטרור היכה השבוע בפקיסטן כמה פעמים. אחרי הפיגוע בעיר בשבוע שעבר, בו נהרגו 22 בני אדם, השבוע נהרגו שבעה בקראצ'י מפיצוץ מטען צד. עשרות מורדים וחיילים נהרגו בעימותים בצפון מזרח המדינה. בכירים לשעבר במודיעין הפקיסטני אומרים שהממשלה איבדה שליטה במיליציות החמושות שטיפחה בעבר כדי להילחם בהודו ובבריה"מ.

חג כואב -

ילדים מוסלמים חוגגים את העאשורה בהצלפות של שרשראות. השיעים מציינים על ידי הקזת דם את היום בו נהרג האימאם חוסיין, נכדו של הנביא מוחמד, בקרב בעיר קרבלה בעירק, בשנת 680 לספירה. בתקופת שלטונו של סדאם חוסיין אסור היה לציין את היום בעירק. כיום הדבר מותר.

שלום לקולום -

אינדיאני אזרח גואטמלה בנה במו ידיו רעשן כדי לערוך קבלת פנים לנשיא החדש של גואטמלה. אלווארו קולום, מועמד השמאל שניצח בבחירות בסוף השנה שעברה, הציג השבוע את ממשלתו. הוא הבטיח להילחם בפשע ובסחר בסמים על ידי טיפוח השכבות החלשות. סמל מפלגתו של הנשיא החדש הוא יונת שלום.

סופרים פלמינגו -

בגן החיות בהאנובר שבגרמניה ערכו השבוע רשימת מצאי של בעלי החיים שבגן. בין השאר מתגאה הגן בשלל עופות הפלמינגו הנאים שבו, כולל העוף האדמוני ושחור המקור הזה. בעולם ידועים שישה סוגי פלמינגו, ואצלנו מבקר מין אחד, הפלמינגו המצוי שניתן לראות עכשיו בעיקר בבריכות המלח באילת.

פלוק הממיסה -

קנוט הדב הפופולרי מברלין לא האמין שבתוך זמן כה קצר, שנה אחת, תקום לו מתחרה. בחודשים הקרובים נעסוק הרבה, ככל הנראה, בהתפתחותה של פלוק, דובת קוטב קטנטנה ושובת לב מנירנברג. גם היא, כמו קנוט, ננטשה על ידי אימה וגם כאן נכנע גן החיות ללחץ ציבורי והסכים לגדל אותה בהאכלת יד. משמעות השם "פלוק" הוא פתית שלג, כמו הלובן הצח של פרוותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully