וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניותיה של ענקית הביטוח אמבק קרסו ב-70%

TheMarker

19.1.2008 / 15:03

יתכן והחברה תיאלץ להפסיק לספק שירותי ביטוח או להעמיד עצמה למכירה. הערכה: חברת מוד'יס ופיץ' תוריד לה את דירוג האשראי

אמבק (סימול ABK), חברת ביטוח האג"ח השנייה בגודלה בעולם, ביטלה תוכנית לגייס מיליארד דולר לאחר שמניותיה קרסו ב-70% ביומיים האחרונים בוול סטריט, על רקע חששות מאובדן דירוג האשראי הגבוה של החברה - AAA - בשל התגברות הסיכונים הקשורים לאג"ח מגובות משכנתאות המבוטחות על ידה. אמבק ייחסה את ביטול ההנפקה ל"תנאי השוק" ולאפשרות כי חברות דירוג אשראי יקצצו את דירוג האשראי שלה.

ללא ההון שביקשה לגייס, עלולה אמבק לאבד את דירוג האשראי הגבוה המאפשר לחברה לשווק ביטוח אג"ח. יתכן כי אמבק תיאלץ להפסיק לספק שירותי ביטוח או לחילופין להעמיד את עצמה למכירה, אמר האנליסט רוברט היינס מחברת מחקר האג"ח קרדיט-סייטס, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. היינס העריך עוד כי חברות דירוג האשראי מודי'ס ופיץ' צפויות להוריד את דירוג האשראי של אמבק, המבטחת אג"ח בסך 556 מיליארד דולר. "מדובר בהתפתחות מדהימה", אמר היינס.

שלוש חברות דירוג האשראי הגדולות, סטנדרד אנד פור'ס, מודי'ס ופיץ', הזהירו השבוע כי ישקלו להוריד את דירוג האשראי של אמבק. פיץ' התנתה את המשך דירוג האשראי הנוכחי של אמבק בכך שהחברה תגייס מיליארד דולר עד סוף החודש.

אמבק, אשר שווי השוק שלה נחתך ב-93% במהלך השנה החולפת, חתכה שלשום את הדיווידנד שתחלק למשקיעים ופיטרה את מנכ"ל החברה לאחר שדיווחה על מחיקות גדולות מהצפוי בגין ירידה בערך אג"ח המבוטחות על ידה.

חברות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס ומודי'ס הזהירו השבוע גם כי ישקלו להוריד את דירוג האשראי הגבוה של MBIA (סימול MBI), חברת ביטוח האג"ח הגדולה בעולם אשר כמו אמבק, חתכה אף היא את הדיווידנד הרבעוני למשקיעים מוקדם יותר החודש.

חברות לביטוח אג"ח מסייעות לגופי שלטון מקומי להוזיל את עלויות ההלוואות שנטלו, ובה בעת לשמור על דירוג אשראי גבוה. בתמורה לביטוח אג"ח מוניציפליות, מאפשרת למעשה חברת הביטוח להעניק דירוג אשראי גבוה לעיר או לשלטון המקומי שמנפיק את האג"ח - ובכך מאפשרת למבטח לשלם ריבית נמוכה יותר, ולחסוך בכך מכספי משלמי המסים.

המשקיע המיליארדר וורן באפט הקים בחודש שעבר חברה ביטוח אג"ח - ברקשייר התאוויי אשורנס - הפונה לשוק השלטון מקומי. החברה מבטחת אג"ח מוניציפלית ואג"ח של גופי שלטון מקומיים אחרים, אשר מונפקות לצורך מימון פרויקטים בתחום התשתיות והשירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully