וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי הכהן: ההסכם הוא הישג חסר תקדים

פנחס וולף וספי קרופסקי

18.1.2008 / 15:17

הסטודנטים ישובו ללמוד ביום ראשון. המרצים יקבלו תוספת של 24.2% לשכרם, בשלוש פעימות. בר-און: בלי יישום רפורמה, לא יהיה כלום

לאחר מרתון של דיונים שנמשך במשך כל שעות הלילה והבוקר, סיכמו היום בצהרים נציגי משרד האוצר, משרד החינוך והמרצים השובתים את הפרטים האחרונים בהסכם הבנות. זהו הסכם ראשוני שהביא לסיום שביתת המרצים שנמשכה סמסטר שלם, לאחר שהסכימו למתווה שהציע יו"ר ההסתדרות עופר עיני. ביום ראשון ישובו המרצים והסטודנטים לאוניברסיטאות.

לפי ההסכם, יקבלו חברי הסגל האקדמי הבכיר תוספת של 24.2% לשכרם בשלוש פעימות. בפברואר 2008 יקבלו המרצים 2.7%, בינואר 2009 8% נוספים ובדצמבר 2009 עוד 8%. כמו כן, כולל ההסכם תיקון למנגנון הוותק, במסגרתו ינתנו עוד 5.5% אחוז.

"ההסכם אליו הגענו הוא הישג חסר תקדים ואנו בטוחים כי תהיה לו תרומה מכרעת במניעת בריחת המוחות וקידום מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל", אמר פרופ' צבי הכהן נציג הסגל האקדי הבכיר. "לשרת החינוך וליו"ר ההסתדרות חלק מהותי בהסכמה אליה הגענו. אנו מודים ליו"ר ההסתדרות על הסיוע שהושיט, העמידה האיתנה מאחורי הסגל האקדמי ועל שגילה אורך רוח ונחישות בהבאת המשבר לפתרונו".

רוני בר-און, שר האוצר, אמר לאחר החתימה על ההסכם כי "עברנו תקופה קשה ומורכבת, צריך לשים אותה מאחורינו וללכת בדרך חדשה. אבל בלי יישום הרפורמה בהשכלה הגבוהה, לא יהיה כלום".

שרת החינוך יולי תמיר הודתה ליו"ר ההסתדרות עופר עיני שסייע בתיווך בין המרצים לאוצר. לדבריה, "אחרי עשור, ההסכם שנחתם היום יוצר תשתית שכר לסגל האקדמי הבכיר. המאבק איפשר פריצת דרך אמיתית בשכר המרצים".

יו"ר ועדת ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) פרופ' משה קווה אמר כי "התחלנו את השביתה לפני שלושה חודשים.אלה היו חודשים קשים מאוד וחברי מור"ה עשו מעל ומעבר ולקחו את התפקיד של המגשרים. ההסכם הזה עושה טוב לסגל הבכיר ונותן תקווה חדשה".

עופר עיני, שתיווך בהצלחה במו"מ על ההסכם שהושג אמר בתום הדיונים: "היה חשוב לי דבר אחד – ביום ראשון האוניברסיטאות היו אמורות להיסגר וזה היה פוגע בסטודנטים ובכלכלה. אמש היו פערים כמעט בכל הסעיפים, אך הצדדים הבינו שאסור להגיע לרגע סגירת האוניברסיטאות ועם ישראל צריך לברך על כך. ההסכם הוכיח שסכסוך אפשר לפתור רק על שולחן המו"מ. לא תהיה חריגה מהסכמי השכר וכולם יכולים לברך על התוצאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully