וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבוקר: 9 קסאמים בנגב המערבי

18.1.2008 / 10:36

רקטה אחת פגעה בגן ילדים ממוגן. בכל המקרים לא היו נפגעים. חמוש נהרג בתקיפת חה"א על חוליית משגרים בצפון הרצועה

תשע רקטות קסאם פגעו הבוקר בנגב המערבי ובשדרות. בכל המקרים לא היו נפגעים. רקטה אחת פגעה בבנין בתוך שכונה בשדרות וגרמה לנזק. רקטה נוספת פגעה בגן ילדים ממוגן, ולכן איש לא נפגע. שתיים מהרקטות נורו לכיוון אשקלון, אך נפלו בשטחי פתוחים מצפון לרצועת עזה.

בתגובה תקף חיל האוויר את אחת החוליות ששיגרה רקטות לעבר ישראל, סמוך למחנה הפליטים ג'בלייה שבצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה בחוליה. מקורות פלסטינים דיווחו כי איסמעיל רדואן, חמוש כבן 22, נהרג בתקיפה ושני בני אדם נוספים נפצעו.

צה"ל וחמאס נערכים להסלמה

כתבי "הארץ" אבי יששכרוף, יובל אזולאי ומיכל גרינברג מוסיפים:

לפי מקורות פלסטינים, חמאס החליט להסלים את התקפותיו כחלק ממדיניות חדשה שנועדה ללחוץ על ישראל להסכים להפסקת אש. חמאס עומד מאחורי רוב שיגורי הרקטות ובצה"ל סבורים כי אם לא יעצור את ההתקפות בקרוב, גם ישראל תידרש להסלים את התקפותיה.

מקורות פלסטינים מוסרים, כי ארגון חמאס החליט להמשיך להאיץ את ירי רקטות הקסאם לעבר ישראל, לא רק כתגובה נקודתית בלבד להריגת הפלסטינים בימים האחרונים. בהנהגה הצבאית של הארגון סבורים, כי במתכונת הפעולה הקודמת של חמאס, שבמסגרתה נמנע הארגון משיגור רקטות בעצמו והעדיף ירי דליל של ארגונים אחרים, נוצרה עדיפות צבאית ומדינית לטובת ישראל. לדעת בכירים בחמאס, צה"ל פעל בתוך הרצועה תוך פגיעה ברבים מאנשיו מבלי שייגבה מחיר בצד הישראלי ומבלי שההנהגה בישראל תרצה בהפסקת אש. המקורות העריכו כי חמאס ימשיך בהפגזות, בניסיון לכפות על ישראל הפוגה בלחימה.

בצה"ל מתנגדים להפסקת התקיפות האוויריות וטוענים כי המשך הלחץ הצבאי על החמאס חיוני, כדי ליצור תנאי סיום נוחים יותר של חילופי המהלומות, לטובת ישראל. בנוסף, מקורות בחמאס אומרים כי ישראל אינה מעוניינת בפעולה קרקעית מאסיווית ולכן תיאלץ כתוצאה מהגברת ירי הקסאמים להסכים לרגיעה ("תהדיא"). עם זאת, פרשנים פלסטינים העריכו השבוע כי חמאס אינו יורה רקטות לעבר אשקלון, מתוך כוונה שלא לדרדר את המצב לחלוטין וכדי לשמור על יעדים למקרה שישראל תחליט לפעול ברצועה.

דוברי חמאס מתחמקים מתגובה ברורה בסוגיית ההסלמה. אחד מהם, פאוזי ברהום, אמר ל"הארץ" כי ארגונו פועל במסגרת אסטרטגיית התנגדות שבה כל האמצעים כשרים. "אנחנו מחליטים על האמצעים בהתאם לנסיבות על מנת לעצור את תוקפנות האויב", אמר. אחמד יוסף, היועץ המדיני של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה אמר ל"הארץ", כי אין החלטה חדשה או כוונה להסלים את הלחימה כדי להביא את ישראל להסכים להפסקת אש. "הירי הוא תגובה בלבד להריגת 19 פלסטינים", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully