וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עסקת שליט על סף חתימה

ניר יהב

18.1.2008 / 9:50

מקורות מצרים ופלסטינים טוענים כי העיכוב האחרון הוא המתנה לחמאס, שיוותר על דרישותו מישראל להסיר את המצור על עזה

"במהלך השבועיים האחרונים חלה התקדמות משמעותית בגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט". כך טוענים מקורות פלסטינים ומצרים לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר".

לדבריהם, כעת ממתינה ישראל לכך שחמאס יוותר על הדרישה מישראל להסיר את המצור מעל רצועת עזה ולהימנע מפעולה צבאית לאחר שיועבר שליט למצרים. "ישראל", מוסיפים המקורות, "ויתרה על הדרישה שלה והיא מתכוונת לשחרר אסירים עם 'דם על הידיים'".

לדברי המקורות, ישראל מסרבת לעמוד בתנאי שלא לבצע פעולה צבאית ברצועה משום שעסקת שליט אינה קובעת כי חמאס חייב להפסיק את ירי רקטות הקסאם. המקורות הכחישו כי מות בנו של בכיר החמאס מחמוד א-זהאר מאש צה"ל השפיע על המגעים לעסקת שחרור האסירים. "העסקה היא אינטרס משותף של חמאס ושל ישראל", אמרו לעיתון.

"שר הביטחון אהוד ברק צפוי לבקר בקהיר בשבוע הקרוב כדי לדון בפרטים האחרונים שמעכבים את ביצוע העסקה", טוענים המקורות. לדבריהם, בשלב הראשון יעביר חמאס את שליט למצרים וישראל תשחרר בתמורה 1,120 אסירים פלסטינים. כעבור שבוע תעביר מצרים את החייל לישראל, וזו תשחרר 33 בכירים פלסטינים מחמאס, פתח והג'יהאד האיסלמי. בשלב השלישי והאחרון תשחרר ישראל אסירים נוספים ובזאת תושלם העסקה.

"חמאס חושש מכך שישראל לא תמלא אחר התחייבותה בעסקה", ציינו המקורות. "וזאת למרות ההתחייבות המצרית לפקח אחר הנושא עד שהעסקה תושלם". לאחר שישראל תיתן אור ירוק לביצוע העסקה, יוזמן לקהיר ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, כדי לחתום על העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully