וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: הסכם בין המרצים לאוצר

ספי קרופסקי

18.1.2008 / 8:08

זמן קצר לפני שעת היעד לביטול השנה האקדמית ולאחר 90 ימי שביתה, אימצו נציגי הצדדים את הצעת הפשרה של עופר עיני. הסכם הבנות צפוי להחתם הבוקר

ראשי הסגל האקדמי הבכיר ונציגי משרד האוצר הגיעו הלילה (שישי) להסכם, שעתיד לסיים את השביתה באוניברסיטאות. ההסכם הושג לאחר משא ומתן קדחתני בין הצדדים בהשתתפות שרת החינוך יולי תמיר ושר האוצר רוני בר-און, במהלכו הושגה הסכמה בנוגע להצעת הפשרה, שהציע יושב ראש ההסתדרות עופר עיני.

בשעה זאת, לאחר מרתון של 13 שעות עבודה הלילה, מסכמים הצדדים את הפרטים האחרונים בהסכם ההבנות הצפוי להחתם הבוקר. הסכם ההבנות יאפשר לאוניברסיטאות, ככל הנראה, לשוב לפעילות מלאה כבר ביום ראשון בבוקר, תוך כדי ניסוח הסכם סופי.

התגובה הראשונה נשמעה מכיוונו של שושבין ההסכם, עופר עיני. יו"ר ההסתדרות ברך על ההסכם ואמר כי "אני שמח שהמרצים והאוצר גילו מספיק אחריות כדי לקבל את ההצעה שהצעתי". לדבריו,"אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הסמסטר היה מתבטל. מדובר בנזק בלתי הפיך למרצים, לסטודנטים, להשכלה הגבוה ולמשק כולו"

על פי הסיכום, יקבלו המרצים פיצוי בגין שחיקת שכרם בשיעור של 16.8% על השנים 1997 עד 2007, שיינתן בפריסה של שלושה תשלומים לשנתיים. כמו כן, תנתן תוספת של 4.7% באותה הפריסה בהתאם לשכר במגזר הציבורי.כמו כן נקבע מנגון זחילת שכר עד שנת 2015 שעלותו 1.5% בשנה

הסכם זה הושג רק שעות מעטות לפני השעה 12 בצהריים ביום שישי, שעליה הכריזו קודם לכן ראשי האוניברסיטאות כשעת היעד לביטול שנת הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully