וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלת ששוחררה ממעצר מדברת

17.1.2008 / 21:41

הקטינה מספרת כי "שוטרות התעללו בי וב-6 חברותי ופגעו בצניעות שלנו". לדבריה, חברה אחרת היתה עצורה בצינוק ללא חימום

"מדינת ישראל רוצה לחנך אותנו מחדש". כך מאשימה הערב בשיחה עם וואלה! חדשות הקטינה ששוחררה היום (חמישי) ממעצרה. לטענתה, במהלך תקופת המעצר היא וחברותיה הנוספות חוו אלימות קשה "ופגיעה בצניעות שלנו".

הקטינה פונתה ממאחז בשומרון לפני כשלושה שבועות. חברותיה שוהות בכלא מכיוון שהן מסרבות להזדהות, להיות מיוצגות על ידי עורך דין, ואף מצהירות שאינן מכירות בסמכות בית המשפט.

"ביום הראשון למעצר, שוטרות ושוטרים ממשטרת בנימין לא נתנו לנו לישון, ולקחו אותנו בשש בבוקר לבדיקת לחץ דם. באחד המקרים של הפגיעה בצניעותנו נכנס גם שוטר. השוטרות התעללו בנו בצורה שאי אפשר לתאר".

הנערה מלאה בתסכול נגד המדינה. אני לא יכולה להבין, היא אומרת, איך מדינה מסוגלת להשאיר בנות בגיל שלנו במעצר למשך מספר שבועות. הנערה מתקשה להבין כיצד היא שוחרר ראשונה, בעוד שלטענתה המשטרה יודעת את זהות הבנות האחרות. "בא אלינו בלש מודיעין והקריא לנו את השמות של כולנו", היא סיפרה.

רכשה תנור אך לא היה שקע

מדבריה עולה, כי נערה נוספת בת 18 וחצי שנעצרה כחודש, עוד לפני מעצרן שלהן, מוחזקת בצינוק "ללא חימום" מפני שסרבה להכיר בבית המשפט. לדברי הנערה, חברתה רכשה מהקנטינה תנור, אלא שבתא הקטן לא היה שקע. אמה של הנערה המדוברת טוענת, כי בתה כבר הוצאה מהצינוק, אולם בשעה שהחזירו לה את הציוד שנלקח ממנה היה חסר כרטיס הטלכרט, מה שהקשה עליה להתקשר למשפחתה.

ארגון "חננו", שמלווה את הבנות ומשפחתן מסר כי הוא מקווה שיתר הבנות ישוחררו בקרוב. לפי הממצאים, עולה כי הפרקליטות אכן מחפשת דרך לשחרורן.

בתחילת מעצרן דרשה פרקליטות המדינה מבית המשפט לשחרר את הבנות רק לאחר הזדהות וחתימת ערבות להתייצבות לדיונים נוספים על ידי בן משפחה בוגר. העמדה הוגמשה היום, כשהפרקליטות הסכימה לשחרור הקטינה כיוון שהשופט הכריז שהיא מוכרת בשמה.

במידה שטענת הקטינה המשוחררת נכונה ובלש מודיעין אכן נקב בפני הבנות בשמותיהן, קשה להבין מדוע המדינה לא מסיימת את פרשת שש הבנות הנותרות ובת ה-18 שנמצאת בצינוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully