וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטאות: הבחינות יתקיימו כסדרן

ספי קרופסקי

17.1.2008 / 21:05

המרצים והאוצר נועדים עם יו"ר ההסתדרות כדי לסיים השביתה. אוניברסיטת ב"ש למרצים: אם תמשיכו לשבות לא תקבלו משכורות

מערכת וואלה!

צילום: נטע גרנות עריכת וידאו: יאיר דניאל

מבחני הסמסטר הראשון בקורסים שנערכו בהנחיית הסגל הזוטר יתקיימו כסדרם. כך הוחלט בישיבת ועד ראשי האוניברסיטאות שנערכה היום (חמישי) באוניברסיטת בר אילן. המבחנים יתקיימו גם במידה שמחר יפקע האולטימטום שהציבו ראשי האוניברסיטאות, והשנה האקדמית תבוטל כולה.

נציגי הסגל האקדמי הבכיר ונציגי האוצר נועדים בשעה זו עם יו"ר ההתסתדרות עופר עיני, זאת לפי בקשתם של המרצים. בר-און אמר היום כי הוא "מוכן לגייס את כל הגורמים המעורבים כדי להגיע לפתרון ולהציל את השנה האקדמית".

בתוך כך, שלחה הערב הנהלת אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע מכתב לסגל המרצים, המתריע כי אם לא לא ישובו לעבוד - לא יקבלו את משכורתם.

בשעות הבוקר חסמו ארגוני הסטודנטים את כביש מספר 1 מכיוון תל אביב לירושלים ויצרו עומס תנועה כבד. הסטודנטים עשו את דרכם באיטיות בשיירת כלי רכב לכיוון ירושלים, תוך שהם מניפים כרזות במחאה על המשבר בהשכלה הגבוהה ובניסיון לערב את ראש הממשלה אהוד אולמרט. הסטודנטים פונו מהכביש על ידי המשטרה, אך המשיכו בדרכם. הם הגיעו לקרית הממשלה בירושלים, שם הסתיימה ההפגנה ללא אירועים מיוחדים.

נציגי המרצים השובתים שהצטרפו לסטודנטים אמרו, כי הם "זועקים את הזעקה האחרונה לפני קריסת המערכת המפוארת של ההשכלה הגבוהה". לדבריהם, "אם אולמרט לא רוצה ועדת וינוגרד שניה שתחקור כיצד מכר את העתיד המדעי, הרוחני והעסקי בזול, כדאי שיתערב". יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב גיל גולדנברג הוסיף, כי "כמו שהחיים שלנו נעצרו, נעצור גם את ציר התנועה המרכזי במדינה". לדבריו, "זו לא המילה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully