וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשקם את הפליטים מחוץ לישראל ויו"ש"

פנחס וולף

17.1.2008 / 15:07

קמפיין חדש שמוביל ח"כ בני אלון מציע תכנית שיקום של הפליטים הפלסטינים במדינות ערב, בעלות של 25 מיליארד דולר

"אל תתנו להם רובים – תנו להם בתים". זו הכותרת של קמפיין פרסומי גדול בעלות של מאות אלפי דולרים, שיעלה החל מהערב (חמישי) באמצעות באנרים באתרי אינטרנט, מאות שלטי חוצות וחוברת הסברה שתופץ לאלפי מעצבי דעת קהל ומקבלי החלטות בארץ ובעולם, כולל העולם הערבי. הקמפיין מציע את שיקום הפליטים מחוץ לגבולות ישראל ושטחי יהודה ושומרון.

הקמפיין החדש הוא שלב נוסף בהחדרת "היוזמה הישראלית", תכניתו המדינית של יו"ר האיחוד הלאומי בני אלון, לתודעה הציבורית. מלבד הפרסום, הקמפיין כולל גם פעילות לובי בארצות הברית מול חברי סנאט, חברי קונגרס ופקידים בכירים בממשל האמריקאי. לדברי גורמים בקמפיין, התכנית זכתה כבר לתמיכתו של הסנאטור סם בראוונבק, מבכירי המפלגה הרפובליקנית. בהמשך, מתכוונים אנשי היוזמה לארגן כנס בינלאומי בנושא בהשתתפות בכירים מישראל, ארצות הברית והעולם הערבי.

"הדרך שבה ישראל הלכה מהסכם אוסלו ועד היום כשלה, והביאה אותנו למצב הנוכחי", טוען ח"כ אלון. "היוזמה הישראלית היא תוצר של חשיבה חדשה ויצירתית 'מחוץ לקופסה'. במקום פתרון פוליטי, אנחנו מציעים פתרון אנושי-הומניטרי, בדמות טיפול שורש אמיתי בבעיות הפליטים".

באנרים בסגנון סאטירי

תוכנית שיקום הפליטים מבקשת להכריח את מדינות האזור לקחת חלק בשיקום, ולפליטים המתגוררים בירדן, בלבנון ובסוריה להתאזרח שם בתהליך שיקום ופיצוי. לאלו הגרים בשטחי יהודה ושומרון, מציעה התוכנית לעבור למקומות אחרים בעולם. העלות התקציבית של התוכנית נאמדת ב- 25 מיליארד דולר.

הבאנרים באינטרנט יהיה בסגנון סאטירי. אחד מהם מציג את יו"ר מרצ יוסי ביילין ואת ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) משוחחים על מצבם הקשה של הפליטים על צלחת סושי. בבאנר השני, נראית סוהא ערפאת מבטיחה לפתור את בעיית הפליטים מיד לאחר ה"סייל" בלואי ויטון.

לדברי אסטרטג הקמפיין יובל פורת, "זה הקמפיין הראשון בישראל הדורש לעסוק בסוגית הפליטים בישראל ולא להתעלם ממנה".

בתוך כך, אמש התקיים פאנל בפני העיתונות הזרה הבכירה בהשתתפות ביילין ואלון שהציגו את את יוזמת ז'נבה מול היוזמה הישראלית.

"ידוע שבני אילון והימין הישראלי מבקשים לרוקן את הארץ מבעליה המקוריים, לרבות חיסול בעיית הפליטים וביטול זכות השיבה", אמר בתגובה ח"כ אחמד טיבי, הצפוי לככב בקמפיין. "כל הטריקים הפרסומיים לא ישנו את העובדה שמדובר בהצעות הזויות ולא מעשיות. כדאי שכל מי שמכיר את היוזמה הסעודית יקרא אותה היטב, כי שם טמון הפתרון".

יוסי ביילין סרב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully