וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמינים שתבוטל שנת הלימודים האקדמית?

17.1.2008 / 13:04

האיום לבטל את שנת הלימודים כרוך בהחזר שכר לימוד והפסדים מצטברים לכל המעורבים. מה הסיכוי שזה יקרה? טקבקו, גם בוידאו

המרצים מאיימים במשך שבועות שאם לא תסתיים השביתה, יבוטל הסמסטר או אפילו שנת הלימודים כולה. ראשי האוניברסיטאות בתגובה, מדברים על "שביתת מגן" שתסגור את האוניברסיטאות כליל. הסטודנטים התעוררו מאוחר, ובינם לבין עצמם עוד לא החליטו מה יותר גרוע – ביטול השנה או נסיון נואש לאתגר את חוקי הזמן והמרחב באמצעות דחיסת שנת לימודים שלמה בפרק זמן של שבועות ספורים.

בואו נשים את כל הקלפים על השולחן, או יותר נכון את השטרות – כי גם הסיפור הזה הוא בשורה התחתונה סיפור של כסף. האוניברסיטאות לא באמת יכולות להרשות לעצמן לסגור שערים, לבטל שנת לימודים שלמה, או אפילו סמסטר, לצורך העניין. מוסדות ההשכלה הגבוהה גם כך נמצאים במצב כלכלי עגום והם זקוקים לכל שקל שהם יכולים להשיג. ביטול או דחיה של שנת הלימודים יחייבו את האוניברסיטאות להחזיר לסטודנטים את שכר הלימוד (שמזמן נבלע בגירעונות התקציביים) וגרוע מכך, לא יאפשר לאוניברסיטאות לקבל מכסה מלאה של תלמידי שנה א' חדשים בשנת הלימודים הבאה.

המרצים השובתים מקבלים שכר חלקי כבר מספר חודשים וגם הם לא יצאו נשכרים כלכלית מביטול שנת הלימודים, חלקה או כולה. והסטודנטים, הו הסטודנטים. ביטול שנת הלימודים ישים אותם במצב המתנה ויעכב בעוד שנה את התואר שלהם ובעצם, את החיים שלהם. אז מי באמת מאמין שיש סיכוי ששנת הלימודים האקדמית תבוטל? איך אתם חושבים שהשביתה הכי אינטלקטואלית שידענו פה בזמן האחרון תסתיים? טקבקו לנו, גם בוידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully