וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מוטרדים: המילואימניקים לא בכושר

17.1.2008 / 10:56

על פי הנתונים שבידי הצבא, חלק גדול מיחידות המילואים מתקשה לבצע משימות. בצה"ל שוקלים להעניק הנחות ברכישת מנוי לחדר כושר

את רוב ימות השנה מבלים חיילי מערך המילואים בעבודה או בבית, אולם הרבה ספורט הם כנראה לא עושים. גורמים בצה"ל הביעו לאחרונה דאגה מנתונים שהגיעו לידיהם, בהם נראה כי המילואימניקים אינם מגיעים בכושר הדרוש.

על פי הנתונים, בזמן מלחמת לבנון היו מספר יחידות מילואים שהתקשו מאוד לנוע אל עבר יישובי דרום לבנון, וכמו כן במהלך השנה האחרונה, בה כל גדודי המילואים זומנו לאימונים ולתעסוקה מבצעית התברר, כי חלק גדול מהחיילים מתקשה גם כן לבצע חלק מהמשימות.

"קשה לצפות שנצליח להכניס אזרחים שמגיעים למילואים שלושה שבועות בשנה לכושר של חייל סדיר, ולצערי הכושר שלהם הוא לא מספיק טוב וכל דבר שפוגע בכשירות של המילואימניקים מטריד אותי", אומר קצין המילואים הראשי תא"ל דני ון בירן לוואלה! חדשות.

בצה"ל קוימו מספר דיונים בנושא בהשתתפות רמ"ח כושר קרבי בצה"ל אל"ם אבי מויאל בהם הועלו מספר הצעות לפתרון הבעיה. בין היתר הוצע לחבור לרשת מכוני כושר ארצית, כאשר חיילי המילואים יקבלו הנחה ברכישת מנוי. הצעה אחרת שעלתה היא להקצות מספר חדרי כושר בבסיסים ברחבי הארץ, אליהם יוכלו המילואימניקים לבוא ולהתאמן. יחד עם זאת נראה כי ההצעות הללו לא תתקבלנה שכן המילואימניקים יצטרכו להוציא מכספם הפרטי לצורך המנוי בחדר כושר, ואילו בהצעה השנייה יצטרכו לנסוע לעיתים לבסיסים מרוחקים.

"אנו מנסים למצוא את המודל המתאים", מוסיף תא"ל ון בירן, "זו דילמה שקיימת בצבא המילואים, אך לא קיימת בסדיר שם יש אפשרות לשלוט על סדר יומו של החייל. יחד עם זאת צריך לזכור שהאנשים שמגיעים למילואים לא מביאים רק את החסרונות מהאזרחות, אלא גם את היתרונות וכאלה יש לא מעט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully