וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און: אגייס את האוצר למתווה עיני

ספי קרופסקי

17.1.2008 / 13:47

לדברי שר האוצר, "גם אם ההצעות קשות, אני מוכן לגייס את כל הגורמים המעורבים כדי להגיע לפתרון ולהציל את השנה האקדמית"

"היום המרצים מדברים על כך שהם רוצים לחזור למתווה עיני וכתבו לו שהצעתו יכולה לשמש בסיס להסכם, ואני אומר: גם אם ההצעות הן קשות מבחינת האוצר, אני מוכן לגייס את כל הגורמים המעורבים כדי להגיע לפתרון ולהציל את השנה האקדמית. השאלה היא האם המרצים מוכנים לכך?", כך אמר היום (חמישי) שר האוצר רוני בר-און, בנאומו בכנס התאחדות התעשיינים בתל אביב.

לדבריו, "יש לנו אחריות למצב ההשכלה הגבוהה, אך גם למרצים יש את האחריות הזאת. זה לא נכון לקחת 120 אלף סטודנטים כבני ערובה". בר-און הוסיף כי "הצעה שלא יהיו בה מרכיבים של רפורמת שוחט, לא תהיה קבילה מבחינת האוצר".

בר-און לא חסך ביקורת מהמרצים: "הם סרבו לכל ההצעות וגם כשישבו עם עיני העלו דרישות חסרות שחר, מוגזמות באופן פרוע, לשלם אחוזי שחיקה שהקשר בנם לבין המציאות מקרי בלבד. מדובר בהפקרות כלפי המשק. ההסכם צריך להיות הוגן ושקול כמו לכל עובדי המגזר הציבורי".

תמיר: השביתה תסתיים היום

שרת החינוך יולי תמיר נעתרה הבוקר (חמישי) לפנייתם של המרצים השובתים ובקרוב תתקיים פגישה בין נציגי המרצים לבין יו"ר ההסתדרות עופר עיני. כזכור, יו"ר הוועד המנהל של הסגל צבי הכהן, פנה אתמול במכתב לתמיר ובו כתב כי הצעתו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני לסיום הסכסוך עשויה לשמש בסיס להסכם בין האוצר למרצים. תמיר עצמה העריכה וקיוותה כי השביתה תסתיים היום.

גם יו"ר העבודה אהוד ברק חזר היום (חמישי) על קריאתו לפעול לפתרון השביתה על פי מתווה עיני. בישיבת שרי העבודה קרא ברק לראש הממשלה לפעול מיידית לאימוץ הצעת עיני, לפיה המרצים יקבלו פיצוי של 15.5% על שחיקת שכרם בשנים 1997-2006. בנוגע לשנים 2007-2009 יקבלו המרצים תוספת של 5% כגובה התוספת המשקית שתינתן על פי ההסכם של ההסתדרות, וכן 1.5% מדי שנה, כאמצעי למניעת המשך השחיקה בשכרם.

אמש שוב פוצץ המשא ומתן בין המרצים השובתים לבין נציגי ראשי האוניברסיטאות, וכעת, נותר יום אחד לפקיעת האולטימטום של נשיאי האוניברסיטאות, לפיו אם לא יושג הסכם עם המרצים תבוטל שנת הלימודים האקדמית. בעקבות האולטימטום החדש, החליטו נשיאי האוניברסיטאות לבטל את הבקשה לצווי מניעה שהוגשה לבית הדין הארצי לעבודה.

קודם לכן, יזם חבר מפלגתה של תמיר ויו"ר סיעת העבודה איתן כבל החתמה של כל יושבי הראש של סיעות הבית בממשלה על מסמך התיווך בהצעת הפשרה של עיני. "מי שלא יסכים כעת למתווה עיני יהיה האשם בתוצאות השביתה ובהמשך הרס ההשכלה הגבוהה בישראל", אמר כבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully