וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי הסגרת רוצחי החיילים - חולשת הממשלה"

ספי קרופסקי ופנחס וולף

16.1.2008 / 21:46

הערב דווח כי 2 השוטרים הפלסטינים שרצחו את אחיקם עמיחי ודוד רובין לא יוסגרו לישראל. נתניהו: עדות לאובדן כל כבוד לאומי

"הסכמתה המבישה של ממשלת אולמרט ברק לוותר על הסגרת אנשי הרשות הפלסטינית, שרצחו את אחיקם עמיחי ודוד רובין ז"ל, היא עדות נוספת לחולשה ולאובדן כל כבוד לאומי מצד הממשלה". כך אמר הערב (רביעי), יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בעקבות חשיפת ערוץ 2 כי שני מבצעי הפיגוע בנחל תלם, שוטרים פלסטינים פעילי פת"ח, לא יוסגרו לישראל.

שני הפלסטינים, עמאר בדר אל-חלים טהא ועלי אל-חמיד רגב דנדיס תושבי חברון, הסגירו את עצמם לרשות הפלסטינית והודו במעשה. המניע להסגרה נבע מחשש כי יוסגרו לכוחות הביטחון הישראליים.

"מדובר במתן הכשר בדיעבד לרצח והזמנת מחבלים לפגוע בכל ישראלי ובתמורה לקבל נופש ברשות הפלסטינית", נמסר בתגובה מהפורום המשפטי למען ארץ ישראל. "לראשונה ישראל אינה דורשת הסגרת רוצחים, ומתנערת מאחריותה הבסיסית לאזרחיה".

אחיקם עמיחי ודוד רובין, שניהם חיילי צה"ל, נרצחו ביריות מרכב חולף כשטיילו בנחל תלם שליד חברון. לפני שנהרגו הספיקו להשיב אש ולהרוג שניים מהיורים. לאחר פניה של השב"כ אישרו הפלסטינים כי שני המחבלים בידיהם, והשיבו את כלי הנשק של החיילים והמחבלים לגורמי ביטחון ישראלים, כבר ביום למחרת.

מחקירה של השניים שבוצעה על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים עולה, כי הארוע בוצע ללא תכנון מוקדם. ההחלטה על כך התקבלהרק לאחר שאחד המחבלים זיהה את המטיילים והזעיק את חבריו כדי לבצע את הירי. לטענת גורמי ביטחון ישראלים, החוליה תכננה לבצע פיגוע כלשהו, והמתינה להזדמנות המתאימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully