וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצים: הצעת עיני תשמש בסיס להסכם

ספי קרופסקי

16.1.2008 / 17:59

לאחר שהיום פוצץ המו"מ ויומיים לפני פקיעת האולטימטום לביטול שנת הלימודים, הסכימו המרצים לדון בהצעה, הזוכה לתמיכת שר האוצר

יו"ר הוועד המנהל של הסגל האקדמי צבי הכהן פנה היום (רביעי) במכתב לשרת החינוך יולי תמיר, ובו הוא כותב כי הצעתו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני לסיום הסכסוך עשויה לשמש בסיס להסכם בין האוצר למרצים. במכתב מבקש הכהן מתמיר לפעול לקיום פגישה בינו לבין עיני. בעקבות האולטימטום החדש, החליטו נשיאי האוניברסיטאות לבטל את הבקשה לצווי מניעה שהוגשה לבית הדין הארצי לעבודה.

היום פוצץ המשא ומתן בין המרצים השובתים לבין נציגי ראשי האוניברסיטאות, יומיים לפני פקיעת האולטימטום של נשיאי האוניברסיטאות, לפיו אם לא יושג הסכם עם המרצים תבוטל שנת הלימודים האקדמית.

קודם לכן, יזם חבר מפלגתה של תמיר ויו"ר סיעת העבודה איתן כבל החתמה של כל יושבי הראש של סיעות הבית בממשלה על מסמך התיווך בהצעת הפשרה של עיני. "מי שלא יסכים כעת למתווה עיני יהיה האשם בתוצאות השביתה ובהמשך הרס ההשכלה הגבוהה בישראל", אמר כבל.

במהלך הדיון היום בכנסת הודיע שר האוצר רוני בר און, כי המרצים הם המתנגדים למתווה שהוצע. מפלגת העבודה כבר קראה כמה פעמים בשבוע האחרון לצדדים המעורבים לאמץ את מתווה עיני על מנת לפתור את המשבר.

"דורשים תשובות עכשיו"

אמש החליט ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), כי אם עד יום שישי ב-12:00 בצהריים לא יושג הסכם בין המרצים השובתים לבין הממשלה, ייסגרו האוניברסיטאות החל מיום ראשון. בפגישה של ועד ראשי האוניברסיטאות עם ראשי הוועדים המנהלים נקבע, כי על ההסכם להתבסס על הצעת הפשרה שהציג אתמול הוועד.

בכך הוארך האולטימטום הקודם, לפיו אם לא יושג הסכם עד יום חמישי, תבוטל שנת הלימודים האקדמית. בעקבות האולטימטום החדש, החליטו נשיאי האוניברסיטאות לבטל את הבקשה לצווי מניעה שהוגשה לבית הדין הארצי לעבודה.

מוקדם יותר באוניברסיטת תל אביב התבצרו כ-200 סטודנטים בבניין ההנהלה בדרישה להציל את הסמסטר. לדבריו של יו"ר האגודה, גיל גולדנברג, "שעת האפס כבר חלפה. אנחנו רוצים לדעת מה יהיה עם הסמסטר. אנחנו דורשים את התשובות עכשיו ומבטיחים שהמילה האחרונה טרם נאמרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully