וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב יח"צ לגאידמק: מפנה נוער משדרות

16.1.2008 / 17:05

רק עשרות נערים הגיעו להסעות שארגן המיליארדר לבית הארחה בי-ם. ”אנחנו לא בורחים, רק רוצים לישון כמו שצריך”. גורמים בעירייה: הוא הורס את העיר

שרון בוקוב

עשרות בני נוער עוזבים היום (שלישי) את שדרות במבצע שיזם איש העסקים ארקדי גאידמק. לרשות בני הנוער הועמדו אוטובוסים המסיעים אותם לבית הארחה בירושלים, בו יועסקו בני הנוער בפעילויות שונות עד למוצאי שבת. ההורים בעיר מלווים את ילדיהם למקום, שם מטפלים בהם נציגים מטעם גאידמק.

חן אדרי, תושבת העיר בת 14, סיפרה לוואלה! חדשות: "אנחנו לא בורחים משדרות, פשוט רוצים לנסוע מפה קצת להרגע. לא ישנו בלילה, ואנחנו בקושי לומדים. אני רוצה לישון כמו שצריך, נשאר שם עד שייגמר פה הבלאגן".

מתוך שלושת האוטובוסים שהמתינו לבני הנוער יצא עד כה אחד, והשניים הנוספים עוד ממתינים. גאידמק לא תיאם את עניין ההסעות עם העירייה. השמועה עברה בעיר מפה לאוזן, וכל מי שמעוניין לעזוב מגיע. גורמים בעירייה טוענים כי גאידמק "הורס את העיר". ראש עיריית שדרות אלי מויאל אמר בתגובה, כי "מדובר בעיר חופשית וכל תושב יכול לעשות מה שהוא רוצה, אני לא יכול למנוע ממי שרוצה לנסוע לירושלים לעזוב".

(צילום ועריכה: יותם רונן)

"ירי הקסאמים יימשך"

בתוך כך, נורו הערב אל שדרות שלוש רקטות קסאם. רקטה אחת נפלה בחצר בית בעיר. בעלת הבית סוליקה כהן, בת 78, סיפרה לוואלה! חדשות: "הייתי בבית עם הנכד, פתאום שמענו אזעקת צבע אדום והתחבאנו. שמענו פיצוץ חזק ואז אמרו לי שהרקטה נפלה בחצר". לדבריה, אין באפשרותה לעזוב את שדרות מאחר וכל משפחתה מתגוררת בעיר.

אישה נוספת לקתה בהלם, רצה לכביש ונדרסה על ידי מונית שנסעה במקום. היא נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים "ברזילי" באשקלון.

היום נפגשו מויאל ומפקד פיקוד הדרום האלוף יואב גלנט. בתום הפגישה אמר מויאל, כי הוא צופה שמתקפת הקסאם תימשך גם היום וגם בשבועות הקרובים. הוא הוסיף, כי הוא סומך על כוחות הביטחון, וכי הוא חש שהתושבים אינם מבוהלים כמו במתקפות קודמות.

מפקד הפיקוד גלנט אמר לאחר הפגישה, כי "אם יקרו דברים נוספים, נדע כיצד להגיב". כנשאל לגבי פעולה קרקעית ברצועת עזה בתגובה למטח הקסאמים על שדרות ויישובי עוטף עזה, אמר גלנט כי "העיר חסונה והיא עומדת בדברים. גם לצבא יש את המשימות שלו, והוא המבצע אותן היטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully