וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בסך מיליון שקל נגד שיכון עובדים

נתיב נחמני

16.1.2008 / 16:08

מכתב התביעה עולה כי כשרכשו ותיקי בבלי את דירותיהם, הם אולצו לקנות מניות "קו-אופ", והיום לא ניתנת להם האפשרות לפדות אותן

ותיקי שיכון בבלי בתל אביב תובעים את חברת שיכון עובדים: בשנות החמישים, עם קניית דירותיהם, הם נדרשו לקנות מניות "קו-אופ" והיום לא ניתנת להם האפשרות לפדות אותן. בכתב תביעה שהגיש לאחרונה עו"ד ישי דב גלילי לבית משפט השלום בתל אביב בשם 18 משפחות נטען, כי חברת שיכון עובדים ממנה רכשו את הדירות, הציבה בפניהם עובדה: בלי שתקנו מניות בצרכניה בשווי 15 לירות - לא תוכלו להיכנס לדירה. היום, כאשר הם מבקשים לפדות את המניות ידיהם מושבת ריקה, הסיבה: שיכון עובדים מעולם לא דאגה לרשום אותם כבעלי מניות ורק גבתה תמורתן כסף.

למרגלות מגדלי אקירוב היוקרתיים, כמה מטרים דרומית לשכונת בבלי הפסטורלית שעל גדות הירקון, עומדת שכונת גבעת עמל ב'. בשכונה גרים בעיקר ותיקי העיר, אנשים פשוטים, ללא ממון רב, כאלו המחפשים קצת נחת לקראת סוף ימיהם. עם קום המדינה הם הגיעו ליישב את האזור זמן קצר לאחר שהיו בו בעיקר כפרים ערביים. את הדירות הם רכשו מהחברה המוכרת והאמינה - "שיכון עובדים".

"כשאבא שלי קנה את הדירה, הוא לא קיבל את המפתח עד שהוא לא שילם 15 לירות לצרכניה", אמרה היום לוואלה! חדשות רוני בז'רנו, בתו של אחד מהדיירים. הרוכשים, נדרשו לשלם את הסכום ותמורתו קיבלו זכות על חלק ממניות האגודה השיתופית שלימים הפכה לרשת "קו-אופ". בשנות החמישים 15 לירות היו סכום לא מבוטל וחלק מהדיירים נאלצו להוסיף את הסכום הזה לבקשת המשכנתה. היום, שווי הסכום הזה במניות "קו-אופ" הוא גבוה הרבה יותר, ומוערך בכ-55 אלף שקל.

"לא כולם שומרים את המסמכים"

הסיפור סביב המניות הוא לא חדש, התובעים בתיק הזה מנסים לפדות את מניותיהם כבר זמן רב, אך לצורך כך הם נדרשים להציג את תעודות המניה. "לא כולם שומרים את המסמכים למשך 60 שנה", אמרה בז'רנו. רשם העמותות הסכים גם הוא עם הטענה, שהרי עצם רכישת הדירה מאשרת את הבעלות על המנייה. בנוסף, חלק מהדיירים אף הציגו את הקבלה תמורת קניית הדירה, בה מצוינות גם 15 הלירות תמורת רכישת המניה, אך גם זה לא עזר להם.

סכום התביעה בפניו עומדת שיכון עובדים הוא כמיליון שקל, אך תביעתו של עו"ד גלילי עשויה להוביל לתביעה גדולה הרבה יותר בסדר גודל של עשרות מיליוני שקלים. "התובעים במקרה שלנו הם חלק מקבוצה של מאות תובעים אפשריים", אמר לוואלה! חדשות עו"ד גלילי. "הקיפוח של מרשי זועק לשמים, שכן הם אנשים מבוגרים שזקוקים לכסף יותר מכולנו. לטענתם, בשל התרשלות שיכון עובדים, הם לא נרשמו כבעלי המניות וזאת לעומת חלק מהשכנים שלהם שנרשמו וקיבלו תמורת המניות עשרות אלפי שקלים".

מדובר שיכון עובדים נמסר כי: "כתב התביעה טרם נתקבל בשיכון עובדים, ולפיכך לא נוכל להתייחס בשלב זה לגופו של עניין. כאשר כתב התביעה יתקבל נגיב באופן מיידי בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully