וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה לרוסיה: אל תפגעו בדיפלומטים שלנו

16.1.2008 / 14:42

מחריף העימות בין בריטניה לקרמלין. היום הביעה בריטניה מחאה רשמית בעקבות איומים שקיבלו דיפלומטים בריטים ברוסיה

בריטניה הבהירה היום (רביעי) לרוסיה, שכל ניסיון לפגוע בדיפלומטים שלה בנספחויות התרבות "אינו מקובל לחלוטין". זאת בעקבות איומים שקיבלו הדיפלומטים מגורמים רשמיים ברוסיה.

בתחילת השבוע זימן משרד החוץ הרוסי את השגריר הבריטי כדי לתבוע הסברים על פתיחת שתי נספחויות תרבותיות שנסגרו בהוראת הקרמלין. שתי הנספחויות, בסנט פטרסבורג וביקטרינבורג, נפתחו לאחר חופשת ראש השנה, למרות טענת הקרמלין שהן ביצעו עבירות מס ויצרו קשרי מסחר לא חוקיים.

בריטניה טוענת שההוראה לסגור את הנציגיות בעצמה אינה חוקית. "הקונסוליה הבריטית ממשיכה לפעול. ההחלטה על הסטטוס שלה תיפול בדרגים הדיפלומטיים", אמרה יילנה צ'סנוקובה, דוברת הנספחות ביקטרינבורג, העיר הגדולה באזור הרי אורל.

הסכסוך הדיפלומטי בין בריטניה לרוסיה התחיל בעקבות רצח אלכסנדר ליטוויננקו, לפני למעלה משנה, על אדמת בריטניה. איש הק.ג.ב לשעבר, שהורעל בחומר רדיואקטיבי, האשים על ערש דווי את ממשל פוטין בכך שהתנקש בחייו. בבריטניה חושדים שאזרח רוסי בשם אנדרי לוגובוי אשם ברצח, אולם רוסיה סירבה להסגיר אותו לידי בריטניה. כתגובה גירשה בריטניה כמה דיפלומטים רוסיים, מעשה שהוביל לגירוש של דיפלומטים בריטיים וככל הנראה גם להתנכלות לנספחויות התרבות הבריטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully