וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: תושבים נוטשים את צפון הרצועה

ניר יהב

16.1.2008 / 12:08

תושב עזה סיפר על תופעה חדשה בצפון הרצועה: תושבים עוזבים את בתיהם ועוברים ליישובים בטוחים יותר בדרום הרצועה מחשש שייפגעו

הסלמת המאבק בין ישראל לפלסטינים בגזרה הצפונית מביאה לעזיבה מאסיבית של תושבי צפון הרצועה לדרומה. אבו חסן, תושב בית חנון, המרוחקת שישה ק"מ בלבד מעיר שדרות, סיפר לוואלה! חדשות, כי תושבים רבים מעירו החליטו לעבור ליישובים אחרים משום שהם מפחדים שייפגעו בתקיפות צה"ל באיזור. מרבית התושבים, לדברי אבו חסן, עוברים לעיר עזה, למחנה הפליטים א-שאטי, למחנה הפליטים ג'בליה ולמחנה הפליטים א-נוסייראת.

"תושבי צפון הרצועה חשים שהם לכודים בתוך מלחציים", אומר אבו חסן ומסביר: "מצד אחד פתח, מצד שני חמאס ומצד שלישי צה"ל תוקף בלי הפסקה. איך אפשר שלא לפחד מטנקים שעומדים כמה מאות מטרים מלפנינו או מחיילים האוחזים ברובה? המסוקים חגים מעלינו ללא הפסקה ותוקפים. רבים מהתושבים מפחדים שייהרגו בטעות ולכן הם בקושי יוצאים מהבית".

"עוברים למקומות שבהם הם עובדים"

היישובים שאליהם עוברים תושבי צפון הרצועה בדרך כלל תלויים במקומות העבודה שלהם. "רבים מתושבי בית חנון עובדים באיזורים דרומיים ברצועה, כגון עזה וג'בלייה, ולכן הם עוברים לגור במקומות הללו", מספר אבו חסן. "גם הבן שלי עבר עם אשתו ליישוב דרומי ברצועת עזה מתוך חשש לחייהם. ביישובים הדרומיים הם יכולים לישון בשקט". הבעיה, לדברי אבו חסן, היא שביישובים בדרום הרצועה ובמערבה מודעים לביקוש ההולך וגובר לדירות ולכן המחירים שם גבוהים.

במשך שנים ארוכות הביע אבו חסן, תומך פתח ופעיל שלום ותיק, עמדות אופטימיות מאוד, אולם עכשיו הוא פסימי. "אני יודע שהפתרון הוא השלום אך אני כבר לא יודע אם אי פעם נגיע לפתרון. פעם האמנתי שנשיג הסכם שלום אך היום אני חסר אמונה. למרות הביקור של בוש ורצונו של אולמרט בשלום, אנחנו לא רואים שום התקדמות: לא מורידים אפילו התנחלות אחת ומחסום אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully