וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרג בכיר בג'יהאד האיסלמי בגדה

יהושע בריינר וניר יהב

16.1.2008 / 8:34

בקרב יריות בעיירה קבטיה, הרגו כוחות מיוחדים את וואליד אל-עוביידי, ראש הזרוע הצבאית של הארגון. צה"ל: הוא אחראי לפיגועים רבים

מערכת וואלה!

כוחות מיוחדים של צה"ל והשב"כ הרגו הלילה (רביעי) בכיר בג'יהאד האיסלמי בגדה. הכוחות הגיעו לעיירה קבטיה שליד ג'נין, בה שהה הבכיר, וואליד אל-עוביידי, ששימש כמפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי בגדה המערבית, במטרה לעצור אותו. החיילים קראו לאל-עוביידי לצאת החוצה, אך הוא לא נענה, ופתח בירי לעבר הכוחות. החיילים השיבו אש, וכתוצאה ממנה נהרג אל-עוביידי. ברשותו נמצא רובה M-16 עם כוונת טלסקופית. מבוקש נוסף ששהה עמו נעצר.

עדי ראייה פלסטינים דיווחו כי עשרות כלי רכב של צה"ל נכנסו לעיירה, כשהם מלווים במסוקים שחגו מעל. הכוחות צרו על ביתו של אל-עוביידי וקראו לו לצאת. משסירב, פרצו העימותים בינו לבין כוחות צה"ל. בתגובה לחיסולו איימה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי ב"תגובה קשה וכואבת". לדבריהם, "כל האופציות פתוחות בפנינו כעת".

בצה"ל הביעו שביעות רצון מחיסולו של אל-עוביידי. "כבר תקופה ארוכה אנחנו מחפשים אחריו", אמר היום גורם צבאי לוואלה! חדשות. "מדובר בראש ארגון טרור, שהחל מסוף שנות ה-80 פועל באופן מתמיד בטרור נגד ישראל".

מדובר צה"ל נמסר, כי אל-עוביידי אחראי לביצוע פיגוע התאבדות בתל אביב באפריל 2006, שכתוצאה ממנו נהרגו 11 בני אדם. כמו כן, הוא אחראי לתכנון פיגועים שסוכלו, בשנים 2006-2007 בתחומי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully