וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו פרשה מהממשלה

ספי קרופסקי

16.1.2008 / 10:33

ליברמן הודיע על הפרישה, לאחר שהצהיר שיפרוש אם במו"מ עם הפלסטינים יידונו סוגיות הליבה. הוא תקף בחריפות את ערביי ישראל, ואמר: טיבי וברכה גרועים מנסראללה

תאגיד כאן

הווידאו באדיבות ערוץ 1

השר לעניינים אסטרטגיים ויו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן הודיע הבוקר (רביעי) במסיבת עיתונאים על פרישת מפלגתו מהממשלה. זאת בעקבות הצהרותיו, כי סיעתו תפרוש מהממשלה אם המשא ומתן המדיני עם הרשות הפלסטינית יעסוק בסוגיות הליבה - עתיד ירושלים, גבולות הקבע וסוגיית הפליטים.

"לפני אנאפוליס נפגשתי עם ראש הממשלה, והבהרתי מהם הקווים האדומים שלנו", אמר ליברמן. "עם חזרת המשלחת נפגשתי עם המקורבים והבהרתי מה הגבול של ישראל ביתנו".

"ברור שלא יצא דבר מהמשא ומתן", טען ליברמן. לדבריו, כל משא ומתן על בסיס שטחים תמורת שלום הוא טעות גורלית. "השטחים הם לא מכשול לשלום. גם לפני 1967 היה סכסוך וגם לפני 1948".

ליברמן תקף בחריפות חסרת תקדים את ערביי ישראל. "הבעיה היא לא עם הפלסטינים אלא עם ערביי ישראל. הבעיה היא אחמד טיבי וברכה - הם יותר מסוכנים מנסראללה".

ליברמן קידם את רעיונותיו הידועים לקידום חילופי שטחים. "אם ניסוג לקווי 1967, ערביי ישראל יבקשו אזרחות פלסטינית וימשיכו לקבל ביטוח לאומי ממדינת ישראל", קבע. "הם ידרשו אוטונומיה בגליל, ולא יכירו במדינת ישראל, ולכן מבחינתנו העיקרון של שטחים תמורת שלום פסול. צריך חילופי שטחים".

עד ה-15 בפברואר יתבהר עתיד הקואליציה

"אנחנו נפעל החל ממחר בבוקר להקדמת הבחירות", הבטיח ליברמן. "אדבר עם ראש הממשלה על מנת להגיע לתאריך בחירות מוסכם". לדבריו, הוא מתכוון לנהל שיחות בעניין עם סיעות העבודה והליכוד. ליברמן אף העריך, כי עד ה-15 בפברואר יתבהר עתיד הקואליציה.

אתמול נועד ליברמן עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, ולאחר מכן כינס ישיבה של מזכירות ישראל ביתנו, שדנה בהחלטה על עתיד הסיעה בקואליציה. ליברמן, כמו גם חבריו לסיעה, הצהירו בתקופה האחרונה כי יפרשו מהממשלה. "דיון על סוגיות הליבה הוא קו אדום בשבילנו", אמר ליברמן בכמה הזדמנויות.

בסיום הפגישה שנערכה שלשום בירושלים אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני אבו עלא, כי אכן התקיימו דיונים בסוגיות הליבה ושהשיחות נערכו ברוח טובה. ראש צוות המשא ומתן הישראלי, שרת החוץ ציפי לבני, אמרה כי "הקיפאון במשא ומתן אינו משרת את מדינת ישראל", וכי היא "לא רואה בו סוג של ויתור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully