וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיט רומני: הלילה מתחיל הקאמבק

16.1.2008 / 12:53

מושל מסצ'וסטס לשעבר זכה ב-39% מהקולות ובכך גבר על המועמד ג'ון מק'קיין שקיבל 30%. האקבי הגיע למקום השלישי עם 16%

מיט רומני, המועמד הרפובליקני, זכה אמש (שלישי) בניצחון סוחף במדינת מישיגן. רומני קיבל 39% מהקולות, לעומת 30% לג'ון מק'קיין. למקום השלישי הגיע מייק האקבי, מושל ארקנסו לשעבר והמנצח בפריימריז הראשונים באיווה. "הלילה מתחיל הקאמבק. הקאמבק של אמריקה", אמר רומני בנאום הניצחון שלו לתומכיו.

נצחונו של רומני היה צפוי מכמה סיבות. ראשית, הוא יליד מישיגן ואביו היה מושל פופולרי במדינה ששימש במשרה שש שנים. שנית, רומני הדגיש בקמפיין עתיר המשאבים שלו את הצורך לשקם את כלכלת מישיגן, המדינה בעלת אחוז האבטלה הגבוה ביותר בארצות הברית. עם זאת, הוא גבר על מק'קיין באחוז גבוה יותר מהצפוי. הסקרים הראו יתרון של לא יותר משני אחוז לרומני. ג'ון מק'קיין נישא לאחרונה על גל של פופולריות, ונחשב היום לבעל הסיכויים הטובים ביותר לזכות במועמדות.

מק'קיין מחכה לדרום קרוליינה

"הניצחון הלילה הוא ניצחון האופטימיות על הפסימיות בסגנון וושינגטון", אמר רומני למאות מתומכיו, עם היוודע על הניצחון הצפוי בבחירות. הוא הודה לתומכיו על ניצחון "שעד לפני זמן מה לא נראה אפשרי". רומני אמר שהמפלגה הדמוקרטית תחזור שוב ושוב על הטענה שהיא זו שתביא שינוי. "אני מאמין שהם יביאו שינוי, אבל לא את השינוי שאנחנו רוצים", אמר בנאום הניצחון.

ג'ון מק'קיין ומייק האקבי שיגרו ברכות לרומני. מק'קיין אמר שהוא מבין את תושבי מישיגן שבחרו את אחד מבניהם, אבל הוא הבטיח לנצח בפריימריז הבאים, בדרום קרוליינה. מייק האקבי הזכיר את ניצחונו באיווה, את ניצחון מק'קיין בניו המפשייר ואמר גם הוא שהפריימריז הבאים שייכים לו.

בקרב הדמוקרטים, הילארי קלינטון הייתה המועמדת החשובה היחידה שלא פרשה מהמירוץ. היא קיבלה 58% מהקולות.

וידאו: רויטרס עריכת וידאו: יאיר דניאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully