וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון עד שישי - או סגירת האוניברסיטאות

ספי קרופסקי

16.1.2008 / 11:09

נציגי המרצים השובתים ויו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות נפגשים בניסיון נוסף להציל את השנה האקדמית. "האוצר מטרפד כל התקדמות"

נציגי הסגל האקדמי הבכיר ויו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופ' משה קוה, נפגשים הבוקר (רביעי) בניסיון נוסף להציל את השנה האקדמית. נציגי האוצר אינם משתתפים בפגישה, המתקיימת באוניברסיטת בר-אילן.

אמש החליט ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), כי אם עד יום שישי ב-12:00 בצהריים לא יושג הסכם בין המרצים השובתים לבין הממשלה, ייסגרו האוניברסיטאות החל מיום ראשון. בפגישה של ועד ראשי האוניברסיטאות עם ראשי הוועדים המנהלים, שהם הגופים הניהוליים הבכירים של האוניברסיטאות, נקבע, כי על ההסכם להתבסס על הצעת הפשרה שהציג אתמול הוועד. בכך הוארך האולטימטום הקודם, לפיו אם לא יושג הסכם עד יום חמישי, תבוטל שנת הלימודים האקדמית.

קודם לכן, פוצץ המשא ומתן בין המרצים השובתים לבין נציגי האוצר. המרצים האשימו את האוצר בטרפוד הצעות הפשרה שעלו אתמול. שרת החינוך יולי תמיר נכחה בדיונים שנערכו בירושלים, ואיימה במהלך המשא ומתן כי תגרום למשבר קואליציוני בשל חוסר ההתקדמות בשיחות.

פרופסור אשר כהן, מארגון הסגל הבכיר, אמר אתמול, כי "גם היום, על שפת המצוק, מטרפד האוצר כל אפשרות להתקדמות. האוצר תקע היום מקל בכל גלגל, הרס כל הצעת פשרה והטיל את המו"מ לנקודת אפס".

לדברי כהן, "נראה כאילו מתקיימת מלחמה לא אחראית בין פקידי האוצר למשרד ראש הממשלה כאשר הסגל האקדמי והסטודנטים משלמים את המחיר. אנו קוראים לראש המשלה להתערב מיידית ולשים סוף למשבר הנורא הזה למען עתיד מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully