וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב התפוצץ המו"מ בין המרצים לאוצר

ספי קרופסקי

15.1.2008 / 19:15

ראשי האוניברסיטאות מאיימים לבטל ביום חמישי את השנה האקדמית כולה. המרצים: "האוצר תקע היום מקל בכל גלגל"

יומיים לפני פקיעת האולטימטום של נשיאי האוניברסיטאות, לפיו אם לא יושג הסכם עם המרצים תבוטל שנת הלימודים האקדמית, פוצץ הערב (שלישי) המשא ומתן בין המרצים השובתים לבין נציגי האוצר. המרצים מאשימים את האוצר בטירפוד הצעות הפשרה שעלו היום. שרת החינוך יולי תמיר נכחה בדיונים שנערכו בירושלים, ואיימה במהלך המשא ומתן כי תגרום למשבר קואליציוני בשל חוסר ההתקדמות בשיחות.

פרופסור אשר כהן, מארגון הסגל הבכיר, אמר אחר הצהרים, כי "גם היום, על שפת המצוק, מטרפד האוצר כל אפשרות להתקדמות. האוצר תקע היום מקל בכל גלגל, הרס כל הצעת פשרה והטיל את המו"מ לנקודת אפס".

לדברי כהן, "נראה כאילו מתקיימת מלחמה לא אחראית בין פקידי האוצר למשרד ראש הממשלה כאשר הסגל האקדמי והסטודנטים משלמים את המחיר. אנו קוראים לראש המשלה להתערב מיידית ולשים סוף למשבר הנורא הזה למען עתיד מדינת ישראל".

הצעת חוק: הסטודנטים יקבלו החזר

במקביל לנסיונות ההדברות של המרצים, האוניברסיטאות והאוצר, שרת החינוך לשעבר, ח"כ לימור לבנת, יזמה היום הצעת חוק חדשה לפיה כל סטודנט ששילם שכר לימוד ולא למד, באופן מלא או חלקי, בשנת הלימודים הנוכחית - יקבל החזר של שכר הלימוד.

לדברי לבנת, "הממשלה נכשלה כישלון חרוץ בטיפולה בשביתת המרצים. מערכת ההשכלה הגבוהה בקריסה מוחלטת, ואילו שרת החינוך נעלמה, ראש הממשלה נעלם ושר האוצר נעלם - והכל על גבם של הסטודנטים".

בתוך כך, סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע התבצרו בצהרים בבניין הסנאט של האוניברסיטה, כשהם מצהירים שלא יתנו את ידם לרציחתה של המערכת האקדמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully