וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים תקפו פקחים - השוטרים עמדו מהצד

קובי מנדל

15.1.2008 / 18:07

באירוע לפני חודש בירכא הותקפו באלימות פקחי הסיירת הירוקה. ביהמ"ש המחוזי בחיפה ביקר בחריפות את המשטרה

בית המשפט המחוזי בחיפה מתח ביקורת נוקבת על התנהלות המשטרה במהלך עימות אלים שאירע לפני חודש בין תושבים בכפר ירכא לבין פקחים מהסיירת הירוקה. לדברי בית המשפט, השוטרים שהיו במקום צפו באירועים האלימים מבלי להתערב ולעצור אותם. "לא ברור מה עשו כל אותם שוטרים בעת שהתחוללו האירועים האלימים והחמורים", כתב השופט רון שפירא.

הפקחים הגיעו למקום כדי לתפוס מחפר שעבד בשטח. בה בעת, הגיעו תושבים מכפר ירכא והתנגדו לכך. בין הצדדים התפתח עימות אלים במהלכו אחד הפקחים הוכה בצלעותיו באמצעות מקל. הנאשם בתקיפה, סולטאן גביש, בן 36, חשוד כי בהמשך עלה על המחפר והנחית את הכף על גבי מכונית שבה היה פקח אחר, שהצליח לחמוק מהרכב.

בדיון שהתנהל היום בבית בחיפה בבקשת הפרקליטות לעצור עד תום ההליכים את גביש, מתח השופט רון שפירא ביקורת נוקבת על התנהלות השוטרים שהיו במקום בעת האירוע האלים. "שוטר שראה את אחד המעורבים תוקף את אחד הפקחים בעזרת מקל – לא הפעיל את סמכויותיו ולא עצר את החשוד" אמר השופט.

לדבריו, "על פניו נוכחות הכוח המשטרתי לא תרמה מאומה למיגור האלימות. תפקידה של המשטרה אינו מתמצה אך ורק באיסוף הראיות, תפקידה להוציא את האמת לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully