וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל התלוננה באו"ם על מטח הקסאמים

16.1.2008 / 3:30

30 קסאמים פגעו אתמול (שלישי) בשדרות וביישובי עוטף עזה, 6 בני אדם נפצעו. אשכנזי: אם יהיה צורך, צה"ל יגביר פעילות

ישראל התלוננה באו"ם על מטח הקסאמים שנורה אתמול (שלישי) אל שדרות ועל תקרית הירי בקיבוץ עין השלושה, בה נהרג מתנדב מאקוודור. למזכ"ל האום ולנשיא מועצת הביטחון של הארגון הועבר מכתב ובו קריאה לגנות את האירועים ואת המדינות החברות באו"ם המסייעות לארגוני טרור.

קודם לכן, אמר הרמטכ"ל גבי אשכנזי כי צה"ל ימשיך לפעול בתוך רצועת עזה, ואף יגביר את פעילותו שם אם יהיה צורך. בגלי צה"ל דווח, כי אשכנזי אמר את הדברים בפגישה עם משפחות שכולות. לדבריו, "ברצועה מתנהלת לחימה רציפה על ידי טובי הלוחמים במטרה לצמצם את ירי הקסאמים".

כתבי וואלה! חדשות שי מכלוף, ג'וש בריינר ושולמית אביצור מוסיפים:

בעקבות מטח הקסאמים הכבד על שדרות, אשקלון ויישובי עוטף עזה אתמול (שלישי), הוחלט לתגבר את כל גופי החירום שבאזור – מד"א, המשטרה וכיבוי האש. בתדרוך חירום שערך בעיר מפקד מחוז דרום ניצב אורי בר לב נמסר, כי כל גופי הביטחון נערכים לטיפול מהיר במקרה של ירי קטיושה, כפי שארע היום באשקלון. עוד נמסר, כי הלימודים בשדרות ביום רביעי יתקיימו כסדרם.

30 קסאמים בסך הכל נפלו במהלך יום שלישי, מהם 21 נפלו בעיר שדרות. ששה בני אדם נפצעו ופונו לבית החולים, ו-20 נוספים לקו בחרדה. בעקבות פגיעה בקו מתח גבוה השתרר חושך בעיר, אך כעבור כמה שעות חזר החשמל לרוב אזורי העיר.

אחת הרקטות נפלה במהלך הערב במרכז שדרות, ופגעה פגיעה ישירה בבית. צעיר בן 19 נפצע באורח קל כתוצאה מרסיסים. במקום מספר נפגעי חרדה, בהם תינוקת. הנפגעים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון.

הערכות חסרת תקדים במד"א

בעקבות ירי הטילים המסיבי, נערכים במגן דוד אדום באופן חסר תקדים. מנכ"ל מד"א אלי בין סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי הארגון עלה לדרגת כוננות ג' (הסלמה) בשדרות ובאזורים הסמוכים. "הנחנו להביא לעיר עוד אמבולנס ממוגן ירי, בנוסף ל-30 האמבולנסים שלנו שנמצאים בכוננות באזור. כל הצוותים קיבלו שכפ"צים ממוגני ירי וקסדות, ואנחנו מוכנים למצב של הסלמה".

במטח אחר הצהריים נפלו רקטות קסאם בשמונה זירות שונות בשדרות. אחת הרקטות פגעה ישירות בבית. ארבעה בני אדם נפצעו באורח קל ובינוני מרסיסים, ופונו לבית החולים "ברזילי" באשקלון. עשרה תושבים נוספים לקו בחרדה.

במטח קודם של רקטות קסאם ופצצות מרגמה שנורה אתמול בצהריים, החל מהשעה 13:00, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ככל הנראה, הירי בוצע בתגובה לפעולת צה"ל בצפון רצועת עזה, בה נהרגו 17 בני אדם, רובם חמושים.

רקטת קטיושה נפלה בשטח פתוח בשכונה בדרום אשקלון. פרט לה נפלו במערב הנגב חמש רקטות נוספות, האחת בסמוך לצומת סעד והשאר בשטחים פתוחים. בנוסף לקסאמים נורו אל מערב הנגב ארבע פצצות מרגמה, שנפלו מצפון לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully