וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תרצו - זו אגדה

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני)

18.1.2008 / 14:44

וואלה! ניו אייג' חונך מסורת, אגדה אינדיאנית לשבת, שתלמד אותנו משהו חדש על החיים שלנו. והפעם, הלטאה והנחש

בבוקר חמים ושטוף שמש, ראה הנחש את הלטאה מתחממת בשמש על סלע חום צהבהב. התפתל הנחש ברכות לכיוון הסלע ולחש: "לטאה, האם אוכל להתחמם לצדך בשמש על הסלע?". "בוודאי", ענתה הלטאה, "אתה יכול לחלוק את הסלע איתי". הניע הנחש את גופו בגלים והתקרב ללטאה. כאשר שניהם נחו על הסלע זה ליד זו, מתחממים תחת קרני החמה, שאל הנחש: "אמרי לי לטאה, האם לא פחדת שאטרוף אותך כשהסכמת שאתקרב אלייך?".

"לא", ענתה הלטאה בבטחה, "אתה מבין, אני חלמתי עלייך עוד לפני שהגעת לכאן. בשעה מוקדמת יותר הבוקר, בעודי שוכבת פה ומתענגת על השמש המלטפת, ראיתי אותך בחלומי טורף עכבר שמן לארוחת הבוקר. כשהגעת לכאן, ידעתי שבטנך מלאה ולא תנסה לטרוף אותי.

לראות את האמת

אמנות הסיפור בעל הערך המרפא, קיימת בכל תרבות שבטית. זוהי דרכו של המורה להצביע על נתיב ההתפתחות הנכון, תוך שימוש בחוש הומור, ללא איום על מי שמקשיב לו. סיפור הלטאה והנחש מלמד אותנו אמת מקודשת הנוגעת למערכות היחסים בחיינו.

ראו מי מולכם. כאשר אנו מחוברים למרכז שלנו ומאוזנים, הראיה שלנו על העולם מתבהרת. חיבור למרכז שלנו פירושו, מקלעת שמש מאוזנת שאינה מושפעת ומתופעלת על ידי דפוסים מגבילים או אנשים מבחוץ. זוהי נקודת מבט המבוססת על אינטואיציה נקיה וראיה פנימית. אינטואיציה אינה קשורה לרגשות או מחשבות. זוהי תחושת בטן שאין עליה עוררין.

חיבור מאזן בין מקלעת השמש והעין השלישית מאפשר לנו לקרוא נכון את מפת השטח של אירועי חיינו. מערכת יחסים בריאה מבוססת על ראייה בהירה של האדם שניצב מולנו, ללא ציפיות או הנחות שאין להן ביסוס במציאות. הנחש הוא נחש ויישאר כזה. אם תניח הלטאה שהוא יהיה נחמד או רחום ולא יטרוף אותה, צפוי לה ניפוץ אשליות כואב. אבל הלטאה מתבססת על ראיה פנימית שאינה מתעלמת מאופיו הבסיסי של הנחש. זוהי ראיית האמת שעלינו לאמץ במערכות היחסים שלנו. האנשים סביבנו הם בבחינת מראות המשקפות לנו ללא רחמים את דפוסי המחשבה שלנו ואת היחס שלנו לעצמנו.

האדמה רוטטת

נוכל לתת אמון מלא, מתוך ראייה בהירה ואמונה בעצמנו וביכולתנו להתמודד עם כל דבר שיעלה בקשר. אך לשם כך, עלינו לדעת היטב את עצמנו. מי אני באמת, מה הן נקודות התורפה שלי וכיצד אני מפיל עצמי לאותן מלכודות דרך הנחות יסוד שגויות. כשנהיה מוכנים ללמוד את האמת על עצמנו, נוכל לראות את האמת גם בנוגע לאחר. זוהי נקודת מבט שנותנת אמון, אבל עם זאת, בוגרת ומבוססת על מה שקיים ולא על אשליה.

אמון פנימי היא איכות בסיסית לאדם בוגר, שעל כולנו לסגל לעצמנו. הדרך לגיבוש הזהות האישית המאפשרת עוצמה מזמנת לחיינו "חניכות": האנשים שמלמדים אותנו את השיעורים הקשים מכל הם לאו דווקא נוכלים, אלא על פי רוב מי שקרוב אלינו.

לפי גלגל הסגולות של שבט הסנקה האינדיאני, רוטטת האדמה בחודש ינואר בתדר של לימוד דרך קשרינו עם כל היצורים על פני אמא אדמה. המטרה היא לימוד האמת, שנעשית מתוך התבוננות על מערכות היחסים שלנו ושאיפה לאיזון והרמוניה פנימית.

בין איכויות הריפוי של הנחש והלטאה:
לטאה - היפרדות מהאגו, חלימה מודעת, קבלת חזיונות והתמודדות עם פחדים.
נחש - אנרגיית הקונדליני. שליח של נחש הקשת לפי המסורת האינדיאנית והאבוריג'נית קשור לאלכימיה, התמרה, מסמל ריפוי עוצמות פנימיות, מיניות ויצירתיות.

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני), היא מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully