וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל ניסה להרחיק חיילי מילואים מהכנסת"

יהושע בריינר ופנחס וולף

15.1.2008 / 12:07

כך טוענים נציגי ארגוני המילואים שהוזמנו לדיון בוועדה לביקורת המדינה. חיילי המילואים דורשים פיקוח על אימוניהם ה"חפיפניקיים"

קצינים בכירים בצה"ל ניסו למנוע מנציגי ארגוני המילואים להיכנס לדיון בוועדה לביקורת המדינה אליה הוזמנו, כך טוענים המילואימניקים. לדבריהם, לאחר שזיהה אותם בכניסה פנה ראש מחלקת בקרה בצה"ל, אל"מ ארז לזרוב, למנהלת הוועדה וטען כי מדובר בדיון סגור ואין להכניסם. גם מפקד זרוע היבשה, האלוף אבי מזרחי, ניגש ליו"ר הוועדה ח"כ זבולון אורלב עם בקשה דומה. אורלב טען כי המילואימניקים הוזמנו לחלקו הפתוח של הדיון. אולם רגע לפני פתיחת הדיון ניגש אל"ם לזרוב לאורלב והודיע לו כי "סגן הרמטכ"ל מבקש לדבר איתו". אורלב סירב והודיע כי המילואימניקים יישארו באולם ויאמרו את דברם. "לא ייאמן שצה"ל הגדול מפחד מכמה מילואימניקים שבאו לומר את האמת", אמר אחד מהם.

במהלך הדיון העלו המילואימניקים טענות קשות כנגד הצבא. "רמת האימון בצה"ל היא חפיפניקית", כך טענו נציגי פורום הח"פשים (חיילים פשוטים) בישיבה, שדנה במוכנות זרוע היבשה למלחמה. ח"כ אורלב הודיע בפתח הישיבה, כי הוועדה תבצע ביקורת פתע בבסיס אימונים של חיילי מילואים.

"הוועדה לא יכולה להסתפק בנתונים שצה"ל מספק לה", אמר יו"ר פורום החפ"שים עלה מיקנובסקי. "כפי שראינו בעבר, אין קשר בין מה שנמסר לוועדה לבין המציאות. דרשנו שמעתה הפיקוח יהיה צמוד בזמן אמת". עם זאת, אנשי הפורום הבהירו כי הבעיה היא ברמת האימון ולא ברמת הציוד.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הטענה שלא לשתף את נציגי המילואים בוועדה לביקורת המדינה אינה נכונה. בצה"ל ביקשו לוודא שלא יאמרו דברים מסווגים על ידי משתתפי הפורים, מכיוון שנאמר לצה"ל שהפורום יהיה מסווג וסגור, ולכך נערכו הקצינים. הטענה שהועלתה על ידי נציגי המילואים בנושא האימונים תבדק ותטופל בהקדם. יש לציין כי צה"ל בשנה האחרונה הגביר באופן משמעותי את כמות ואיכות האימונים של המילואים, וכן שדרג משמעותית את הציוד הניתן להם במהלך האימונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully