וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישיגן תחליט היום: מק'קיין או רומני

15.1.2008 / 10:21

הרפובליקנים במישיגן יבחרו היום את מועמדם לנשיאות ארה"ב. הסקרים מצביעים על קרב צמוד בין ג'ון מק'קיין לבין מיט רומני

הרפובליקנים יקיימו היום (שלישי) פריימריז במדינת מישיגן. על פי הסקרים האחרונים, שני המועמדים המובילים הם הסנטור ג'ון מק'קיין ומושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני. מק'קיין, שניצח בשבוע שעבר בפריימריז בניו-המפשייר, נהנה מ-27% תמיכה, בעוד רומני, שאביו היה מושל מישיגן, זוכה ל-24%. הפער הוא בתחום הטעות הסטטיסטית, כך שהקרב צמוד במיוחד. במקום השלישי נמצא מייק האקבי, שתנופתו נעצרה אחרי נצחונו באיווה, עם 15%.

בימים האחרונים השקיע רומני סכום עתק של שני מיליון דולר בתשדירים במישיגן, לעומת 360 אלף דולר שהשקיע מק'קיין ו-39 אלף דולר בלבד שהשקיע האקבי.

רומני, שעד כה לא זכה באף מדינה, הבטיח לתושבי מישיגן שהוא יעשה מאמצים להחזיר את כלכלת האזור, הנשענת בחלקה הגדול על תעשיית המכוניות, למסלול של התפתחות. אחוז האבטלה במישיגן גבוה יחסית - 7.4, והמדינה כולה מצויה במיתון. לעומתו, אמר מק'קיין: "אני אתבייש לומר לאנשים במישיגן ובדרום קרוליינה שהמשרות הללו יחזרו... תושבי האזור יודעים שחלק מהמשרות הללו לא חוזרות". רומני הבטיח שגם אם יפסיד, הוא אינו מתכוון לפרוש.

מירוץ צמוד

המירוץ במפלגה הרפובליקנית נראה כעת מאוד לא יציב. העלייה לצמרת של מק'קיין, אחרי שהקמפיין שלו כבר נחשב לאבוד, היא המהפך השני מאז תחילת הפריימריז. ההפתעה הקודמת הייתה ניצחונו של מייק האקבי באיווה.

נראה, כי ג'ון מק'קיין הוא כיום המועמד המועדף ברמה הארצית. בניגוד לפריימריז של שנת 2000, בהם הפסיד לג'ורג' בוש, הפעם תומכים בו לא רק רפובליקנים ותיקים, אלא גם קולות צפים וכאלה שאינם מזוהים עם מפלגה כלשהי. בסקרים הארציים הוא מוביל באורח מובהק סטטיסטית, עם יתרון של 8% על רומני ו-9% על האקבי. לעומתו, התמיכה ברודי ג'וליאני צנחה ב-10% ביחס לחודש שעבר.

בתוך כך, הסנטורים הדמוקרטיים הילרי קלינטון וברק אובמה, ממשיכים להתגושש לקראת הבחירות המקדימות במדינת נבאדה בסוף השבוע ובדרום קרוליינה בעוד 11 יום. בימים האחרונים הסתבכה קלינטון בשאלות של גזע בעקבות הערות שהשמיעה על מרטין לותר קינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully