וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרי הציבור ירוויחו קצת יותר

צבי זרחיה

15.1.2008 / 7:18

זאת כחלק מעדכון שכר שנתי לפי שיעור האינפלציה החזוי לשנה שחלפה. הח"כים יקבלו עוד 550 ש"ח והשרים עוד כ-1,000

נשיא המדינה שמעון פרס, יו"ר הכנסת ח"כ דליה איציק, חברי הכנסת, השופטים וכל מי ששכרם צמוד אליהם ירוויחו קצת יותר החל מהחודש, כאשר שכרם, הצמוד לשכר הממוצע במשק, יעודכן ב-1.9%. הם יכולים רק לקנא בראש הממשלה אהוד אולמרט, בשרים, בסגני השרים, בנגיד בנק ישראל ובמבקר המדינה, שייהנו מעדכון שכר של כ-3.2% - שיעור האינפלציה החזוי ל-2007. היום תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את שיעורו המדויק של המדד ב-2007.

הח"כים ייהנו מעדכון שכר של כ-550 שקל והשרים יקבלו עוד כ-1,000 שקל בחודש. שיעור שכר הבכירים מביא בחשבון את שכר הבסיס שלהם בלבד. העדכון לא חל על תוספת היוקר הנכללת בשכרם הכולל.

במשרדים הכלכליים אומרים כי השכר הממוצע במשק עלה ב-2007 בשיעור נמוך מהמדד. זאת, בין השאר, בשל האטה שנרשמה בחודשים האחרונים. לעומת זאת, המדד ב-2007 זינק מעבר לתקרת היעד הרשמי שקבעה הממשלה - 3%.

בעבר, שכר כל נושאי המשרה הבכירים ברשויות השלטון היה צמוד לשכר הממוצע במשק. בתחילת שנות ה-2000 זינק השכר הממוצע במשק. בעקבות זאת, יזם שר האוצר דאז, אברהם שוחט, את הצמדת שכר הנבחרים למדד. חברי ועדת הכספים אישרו מיד את הצמדתו למדד של שכר רה"מ, השרים, סגניהם והבכירים בשירות המדינה. ואולם, הם לא הצמידו את שכרם ואת שכר הצמודים להם למדד - וכך הוא ממשיך להיות צמוד לשכר הממוצע במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully