וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בלומברג יצטרף למירוץ לנשיאות ארה"ב?

15.1.2008 / 4:42

ראש עיריית ניו יורק סרב לענות במהלך עדות שנתן בביהמ"ש על השאלה האם בכוונתו להתמודד, דבר שחיזק את ההערכות לכך

ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג, המתחמק בחודשים האחרונים מהשאלה האם בכוונתו להתמודד על נשיאות ארה"ב, סרב לענות על השאלה שוב, הפעם תחת שבועה בעדותו בבית משפט. סירובו לענות על השאלה הגביר את ההערכות כי יש לו שאיפות לרוץ לבית הלבן.

בלומברג, שהכחיש בעבר כי בכוונתו להתמודד בבחירות בנובמבר, סרב הפעם לתת תשובה בעצת עורך הדין שלו, במהלך משפט המתנהל נגדו. בחודש מאי 2006 תבע ראש עיריית ניו יורק 15 סוחרי נשק בטענה שמכרו נשק לפושעים בניו יורק. אחד הסוחרים תבע את בלומברג בחזרה בטענה שתבע את הסוחרים רק על מנת להגביר את הפופולריות שלו ברחבי ארה"ב וכדי לחזק את קשריו עם פוליטיקאים שונים.

בלומברג נשאל במשפט האם הוא התכוון לרוץ לנשיאות בתקופה בה הגיש את התביעה. בלומברג הכחיש, אך כשנשאל "האם לאחר אותו תאריך נקטת בצעדים המקדמים התמודדות אפשרית שלך לנשיאות?" עורך דינו של בלומברג הורה לו לא לענות על השאלה.

פרשנים פוליטיים בארה"ב מאמינים כי בלומברג המילארדר שוקל להתמודד לנשיאות כעצמאי. בלומברג, שהיה דמוקרט במשך שנים רבות, עבר למפלגה הרפובליקנית כשהתמודד על ראשות עיריית ניו יורק ב-2001. הוא ניצח פעמיים במרוץ לראשות העיר והוציא 150 מיליון דולר מכיסו הפרטי למימון הקמפיין. ביוני האחרון הוא פרש מהמפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully