וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט משחד את ש"ס לקראת וינוגרד"

ספי קרופסקי ופנחס וולף

14.1.2008 / 20:59

תגובות סוערות במערכת הפוליטית על החלטת הכנסת להקים מחדש את משרד הדתות. ח"כ גלאון: המשרד יבוא על גב הציבור החילוני

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות החלטת הכנסת להקים מחדש את משרד הדתות. "ממשלת אולמרט קונה את ש"ס לצורכי הישרדותה על חשבון משלם המסים", אמרה הערב (שני) ח"כ זהבה גלאון (מרצ). "שוב יעניקו ג'ובים למקורבים ויעבירו כספים לחרדים על גבו של הציבור החילוני. ממשלת אולמרט משחדת את ש"ס על מנת לאפשר שקט תעשייתי לקראת פרסום דו"ח וינוגרד".

גם יו"ר סיעת הליכוד גדעון סער התבטא בחריפות נגד ההחלטה והתייחס להצבעה המפוצלת של חברי סיעת העבודה. לדבריו, "מעניין היה להיווכח היום בהצבעה כיצד מתחלקת סיעת העבודה לשלוש סיעות שונות – תומכים, ברחנים ומתנגדים. ניתן היה ללמוד פעם נוספת על אמינות עמדותיה וגמישות עקרונותיה של מפלגה זו".

עם זאת, ההחלטה זכתה לתמיכה מכיוון בלתי צפוי. "הדת היא חלק בלתי נפרד מהמדינה", אמר ח"כ עבאס זכור (רע"מ-תע"ל). "למה לא לאחד את כל נושאי הדת במשרד אחד ולשרת לפחות שליש מתושבי המדינה? אני מרגיש לפחות בעדה המוסלמית את הבעייתיות שענייני הדת מחולקים בין משרדים שונים, ולדעתי, במשך הזמן המשרד יאחד את כל השירותים".

ח"כ זכור הוסיף, כי "כשהיה משרד דתות, היה יותר טוב מהקיים היום, שכל משרד זורק את הכדור למשרד השני. מי שלא הצביע מהערבים יצא מהמליאה, כי זה תמיכה בממשלה. אבל כאדם דתי הצבעתי ישירות בעד".

"לפני ההצבעה אמרתי ליצחק כהן שכמו שתמכתי בנושאי דת, שישים גם בסולם העדיפויות שלו את ענייני הדת של המוסלמים והנוצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully