וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריימריז היום במישיגן: רומני מוביל

שי אילן

15.1.2008 / 2:58

מיט רומני השקיע כסף רב בתשדירים במישיגן, אבל הכחיש שיפרוש, גם אם יפסיד. מק'קיין מוביל בסטטיסטיקה הארצית ב-8%

מרוץ צמוד בפריימריז הרפובליקניים לקראת ההתמודדות היום במישיגן. מיט רומני, יליד מישיגן שאביו היה מושל בה במשך שש שנים מוביל עם 28% מהנסקרים על ג'ון מק'קיין, שמקבל 26%. במקום השלישי נמצא מייק האקבי, שתנופתו נעצרה אחרי נצחונו באיווה, עם 17%. מיט רומני השקיע סכום עתק של שני מיליון דולר בתשדירים במישיגן בימים האחרונים, לעומת 360 אלף דולר שהשקיע מק'קיין ו-39 אלף דולר בלבד שהשקיע האקבי. נראה כאילו רומני מתייחס להתמודדות במישיגן כמעמד של "להיות או לחדול".

מיט רומני הבטיח לתושבי מישיגן שהוא יעשה מאמצים להחזיר את כלכלת האזור, הנשענת בחלקה הגדול על תעשיית המכוניות, למסלול של התפתחות. במישיגן אחוז אבטלה גבוה יחסית, 7.4, והמדינה כולה מצויה במיתון. לעומתו אמר מק'קיין: "אני אתבייש לומר לאנשים במישיגן ובדרום קרוליינה שהמשרות הללו יחזרו... תושבי האזור יודעים שחלק מהמשרות הללו לא חוזרות". למרות הפיגור, רומני הבטיח שגם אם יפסיד, הוא אינו מתכוון לפרוש.

מק'קיין זוכה לתמיכת קולות צפים

המרוץ במפלגה הרפובליקנית נראה כעת מאוד לא יציב. העלייה לצמרת של מק'קיין, אחרי שהקמפיין שלו כבר נחשב לאבוד, היא המהפך השני מאז תחילת הפריימריז. ההפתעה הקודמת הייתה מעמדו המתחזק של מייק האקבי, המנצח הרפובליקני באיווה.

ג'ון מק'קיין הוא כיום המועמד העדיף גם ברמה הארצית. בניגוד לפריימריז של שנת 2000, בהם הפסיד לג'ורג' בוש, הפעם תומכים בו לא רק רפובליקנים ותיקים ושמרנים מושבעים, אלא גם קולות צפים וכאלה שאינם מזוהים עם מפלגה כלשהי. בסקרים הארציים הוא מוביל באורח מובהק סטטיסטית, עם יתרון של 8 אחוזים על רומני ו-9 אחוזים על האקבי. לעומתו, התמיכה ברודי ג'וליאני צנחה ב-10 אחוזים ביחס לחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully