וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גלאון: אולמרט משחד את ש"ס

פנחס וולף וספי קרופסקי

14.1.2008 / 18:35

גלאון: הקמת משרד הדתות תבוא על גב הציבור החילוני. ח"כ זכור: כאדם דתי הצבעתי בעד. ההחלטה אושרה ברוב של 51 ח"כים

"הדת היא חלק בלתי נפרד מהמדינה" אמר הערב (שני) ח"כ עבאס זכור (רע"מ-תע"ל), בתגובה לאישור הקמתו מחדש של משרד הדתות. "למה לא לאחד את כל נושאי הדת במשרד אחד ולשרת לפחות שליש מתושבי המדינה? אני מרגיש לפחות בעדה המוסלמית את הבעייתיות שענייני הדת מחולקים בין משרדים שונים, ולדעתי, במשך הזמן המשרד יאחד את כל השירותים".

מליאת הכנסת אישרה הערב את הקמתו של המשרד לשירותי דת, ואת מינוי יצחק כהן (ש"ס) לשר שיעמוד בראשו. ההחלטה התקבלה ברוב של 51 תומכים לעומת 37 מתנגדים.

ח"כ זכור הוסיף ואמר כי "כשהיה משרד דתות, היה יותר טוב מהקיים היום, שכל משרד זורק את הכדור למשרד השני. מי שלא הצביע מהערבים יצא מהמליאה, כי זה תמיכה בממשלה. אבל כאדם דתי הצבעתי ישירות בעד".

"לפני ההצבעה אמרתי ליצחק כהן שכמו שתמכתי בנושאי דת, שישים גם בסולם העדיפויות שלו את ענייני הדת של המוסלמים והנוצרים".

לעומת ח"כ זכור, ח"כ זהבה גלאון (מרצ) הגיבה בגנות הקמת המשרד, ואמרה כי "ממשלת אולמרט קונה את ש"ס לצורכי הישרדותה על חשבון משלם המסים. שוב יעניקו ג'ובים למקורבים ויעבירו כספים לחרדים על גבו של הציבור החילוני. ממשלת אולמרט משחדת את ש"ס על מנת לאפשר שקט תעשייתי לקראת פרסום דו"ח וינוגרד".

שרי מפלגת העבודה הצביעו בעד ההחלטה, ואילו חברי הכנסת של המפלגה הצביעו נגדה. ב"ישראל ביתנו" הח"כים הצביעו נגד והשרים נעדרו מההצבעה. מפלגת קדימה תמכה בהחלטה, פרט לח"כ מרינה סולודקין. ח"כ עבאס זכור היה חבר הכנסת הערבי היחיד שהשתתף בהצבעה, והצביע בעד.

ההחלטה על הקמת המשרד נתקבלה בישיבת הממשלה לפני שבוע. בהצבעה שנערכה בישיבה, התקבלה ההצעה ברוב של 15 תומכים מול שישה מתנגדים. השרים אהוד ברק, עמי אילון, יצחק הרצוג, אביגדור ליברמן, יצחק אהרונוביץ' ודניאל פרידמן התנגדו להחלטה, שעוררה תגובות סוערות במערכת הפוליטית.

השר הנכנס כהן אמר הערב לוואלה! חדשות כי הדבר היחיד שיעמוד לנגד עיניו מחר בבוקר הוא "לדאוג שאחרונת הבלניות תזכה לקבל את שכרה". לדבריו, המצב שהיה עד היום בו פוצלו הסמכות והאחריות הקשה על הטיפול במשבר. "איחוד הסמכות והאחריות יאפשר לי להתעורר מחר עם כל הכלים לפתור את המשבר, שמפלגות חסרות רגישות חברתית הובילו את שירותי הדת אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully