וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה ראשונה חוק השילוט

פנחס וולף ושרון נובק

14.1.2008 / 17:50

בניגוד לעמדת משרדי ממשלה, מומחי תחבורה וארגונים ירוקים, אושרה ההצעה שתאפשר הצבת שלטים כמעט לאורך כל כביש בארץ

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה את הצעת חוק השילוט. על פי ההצעה, יבוטל החוק הקיים, האוסר הצבת שלטים בכבישים בין עירוניים, ותינתן לרשויות המקומיות הסמכות להתיר הצבת שלטי חוצות לאורך רוב הכבישים הבין עירוניים בישראל.

הצעת החוק של ח"כ יורם מרציאנו (העבודה), הנתמך במפרסמים וברשויות המקומיות, אושרה למרות התנגדותם של משרדי הפנים, המשפטים והגנת הסביבה, ובניגוד לעמדה הנחרצת של משטרת ישראל. לדעתם של הגורמים השונים, החוק יאפשר לרשויות, בעלות אינטרס כלכלי מובהק, להציב שלטים לאורך כמעט כל כביש בארץ.

מומחי תחבורה טוענים שהשלטים עלולים להסיח את דעת הנהגים, וכי בנהיגה במהירות של 90 קמ"ש, עובר הנהג 60-70 מטרים בהם מוסחת דעתו מהכביש. ממחקרים עולה, כי העתקת מבט מהדרך למשך זמן ארוך משתי שניות, מכפיל את הסכנה לתאונה או לכמעט תאונה. על פי הערכות, 1% מתאונות הדרכים נגרמות מהסחת דעת הננגים בגלל שלטי חוצות בכל שנה. כלומר, בישראל נהרגים חמישה נהגים בגלל השלטים בכל שנה.

להצעה מתנגדים גם ארגונים סביבתיים החוששים מהפגיעה הפוטנציאלית של השילוט בערכי טבע ובנופי הארץ. אליהם מצטרפים גם ארגונים חברתיים הזועמים על הפקעת המרחב הציבורי לטובת בעלי ההון.

"הח"כים היו צריכים להתנגד"

"צר לי מאוד על החלטת חברי הועדה", אמר יו"ר ועדת הכלכלה גלעד ארדן. "אני סבור שכאשר משטרת ישראל טוענת שהתיקון לחוק פוגע בבטיחות ועמדת משרד התחבורה עדיין נמצאת בסימן שאלה, עמדת חברי הכנסת הייתה צריכה להיות התנגדות נחרצת". לדבריו, מכיוון שמדובר בספק בנושא הבטיחות בדרכים וכאשר יש ספק בנושא העלול לפגוע בחיי אדם, יש להכריע לחומרה ולא לקולא.

ח"כ מרציאנו הנלחם מלחמת חורמה למען העברת החוק, בתמיכת המפרסמים ונציגי הרשויות המקומיות, אמר היום לוואלה! חדשות, כי המשטרה לא הצליחה להוכיח שהשילוט גורם לסכנה בדרכים. "התנהגותו של קצין המשטרה שהשתתף בדיון בוועדת הכלכלה תמוהה, וצריך לבדוק את זה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully