וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: לא יהיה שלום עם ההתנחלויות

ניר יהב

14.1.2008 / 17:20

ערב פגישתו עם הנשיא בוש, אמר נשיא מצרים שישראל צריכה להפסיק את פעולותיה בשטחים הכבושים ואת בניית ההתנחלויות

"השגת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים מותנית בכך שישראל תפסיק את בניית ההתנחלויות ואת פעולותיה בשטחים הכבושים, ובכך שתמשיך לשאת ולתת מתוך כוונה טובה". כך אמר היום (שני) נשיא מצרים חוסני מובארק בראיון לעיתון שוויצרי.

מובארק הוסיף, כי ארצו ממשיכה לקיים מגעים עם ישראל, עם הפלסטינים, עם הגורמים הערבים הנוגעים לכך ועם הקוורטט, מתוך כוונה לעקוב אחר מה שסוכם בוועידת אנאפוליס. לדבריו, המטרה של סיכומי ועידת אנאפוליס היא להביא להקמת מדינה פלסטינית, לסיים את סבלו של העם הפלסטיני ולהביא לפתיחת הדלת בפני משא ומתן עם סוריה ועם לבנון.

"המזרח התיכון היה נתון למשברים רבים", אמר הנשיא המצרי, "הוא זקוק לשלום, לביטחון, ליציבות ולפיתוח". מובארק ציין עוד כי לא ייתכן שלום כולל במזרח התיכון ללא השבתה של רמת הגולן לריבונות סורית.

מחר צפוי מובארק להיפגש בשארם א-שייח' עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, המבקר במזרח התיכון. אתמול אמר הנשיא המצרי כי הסוגייה הפלסטינית תעמוד בלב פגישתם. בנוסף לכך ישוחחו שני האישים על אירן, על יחסי מצרים וארצות הברית ועל המצב הביטחוני במזרח התיכון. מצרים תהיה תחנתו האחרונה של בוש בביקורו במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully