וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הקור: שיא בצריכת החשמל

שולמית אביצור

14.1.2008 / 21:08

הערב הגיעה צריכת החשמל לשיא כל הזמנים בצריכת חורף. הלילה שוב יירדו המעלות ברוב אזורי הארץ מתחת לאפס

גל הקור שמדינת ישראל חוותה בימים האחרונים ממשיך. הלילה ירדו הטמפרטורות בכל הארץ, מלבד מישור החוף והערבה, מתחת לאפס. מחברת החשמל נמסר לוואלה! חדשות, כי צריכת החשמל שברה הערב את שיא צריכת החורף של כל הזמנים (10,000 מגה ואט).

גם הלילה ימשיך להיות קר, אך מעט פחות מאמש. במרכז הארץ הטמפרטורות יגיעו ל-4 עד 5 מעלות, בים המלח ל-8 מעלות, בכינרת למעלה אחת, בנגב ובבקעת הירדן למעלה אחת ובאילת ל-5 מעלות. בכל שאר האזורים יירדו הטמפרטורות מתחת לאפס.

מחר ביום ימשיך להיות קריר. בירושלים יהיו 8 מעלות, בתל אביב 14 מעלות, באילת 17 מעלות, בים המלח 15 מעלות, בבאר שבע 14 מעלות, בהרי הגליל 5 מעלות וחיפה 14 מעלות צלזיוס.

אורי בץ מהשירות המטאורולוגי ממליץ להשאיר את הברזים מטפטפים קלות, בכדי למנוע קפיאת מים ופיצוץ צינורות. כמו כן, מומלץ לא לשתות שתייה חריפה, שנותנת תחושה מדומה של חום, מונעת שמירה על חום הגוף ויכולה להוביל להיפותרמיה. שתיה חמה, לעומת זאת, מומלצת בהחלט.

בעקבות הקור, אתמול הגיעה צריכת החשמל לשיא חורף (שיא החורף הקודם היה בשנת 2006). הערב, כאמור, נשבר שוב השיא.

הצריכה המוגברת עלולה ליצור תקלות חשמל, מכיוון שאין מספיק רזרבות חשמל, וצריכה מוגברת מקרבת לגבול יכולת הייצור. בחברת החשמל לא צופים שתהיינה תקלות, אך עם זאת מבקשים מהציבור לצרוך פחות חשמל בשעות השיא (בין 17:00-21:00), ולהשתדל לא להפעיל מכשירים הצורכים חשמל רב כגון מדיח כלים, מכונת כביסה, דוד חשמלי ותנור אפיה.

כמו כן, חברת החשמל ממליצה לכוון את המזגנים ל-20 מעלות, וכך לחסוך בחשמל וגם בכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully