וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה הפגישה בין המרצים לאוצר

ספי קרופסקי

15.1.2008 / 13:56

ראשי האוניברסיטאות הודיעו כי אם לא תושג התקדמות במו"מ עם המרצים תוך 48 שעות תבוטל השנה. בפגישה תשתתף גם שרת החינוך

ראשי האוניברסיטאות, נציגי המרצים השובתים ונציגי האוצר נועדים בשעה זו, בניסיון נוסף להציל את הסמסטר. שרת החינוך יולי תמיר תשתתף תצטרף אף היא לפגישה מאוחר יותר. אתמול הסתיימה ללא הסכמות פגישת המרצים, ראשי האוניברסיטאות, נציגי האוצר ושרת החינוך באוניברסיטת בר אילן.

יו"ר סגל המרצים הבכיר פרופ' צבי הכהן פנה אתמול בבקשה ליו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות פרופ' משה קוה לכנס בדחיפות את כל הצדדים הנוגעים בדבר, ולנהל משא ומתן רציני "עד שייצא עשן לבן".

לאחר ששלשום בלילה דחה בית הדין לעבודה את הבקשה להוציא צווי מניעה למרצים השובתים, כתב הכהן לקוה, כי "צר לנו על החלטתכם לבקש צווי מניעה. לא זו בלבד שהסיכוי לקבלתם היה קלוש, אלא שהבקשה גרמה לעיכוב במשא ומתן על ידי האוצר, שקיווה להחלטה חיובית מבחינתו".

בישיבת הסגל האקדמי שנערכה אתמול בבוקר, סוכם כי ייעשה כל מאמץ למזער את הנזק שנגרם לסטודנטים במהלך השביתה. כמו כן, הזכירו חברי הסגל כי החלטות אקדמיות, ובכללן שינוי לוח השנה האקדמית וביטולה נתונות בידי הנהלת האוניברסיטאות.

בכנס המרכז הישראלי לניהול אמר אמש שר התחבורה שאול מופז כי "קשה לדבר על חינוך כשיש כרגע 120 אלף סטודנטים שלא חובשים את ספסל הלימודים". הוא קרא לראש הממשלה להתערב במשבר החינוך באוניברסיטאות. "השביתה עושה נזק אדיר להשכלה הגבוהה, וגורמת סבל בל יתואר לסטודנטים שצריכים להתמודד עם שאלות רבות".

נציגי הסגל האקדמי גם נכחו אתמול בישיבת סיעת העבודה. "המרצים והאוניברסיטאות הם חלק מביטחון המדינה באופן הבסיסי שלה", אמר יו"ר המפלגה אהוד ברק. "אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לשבת על המדוכה ברוח הדרך שעופר עיני הציע, ולסיים במהירות את השביתה שהתמשכותה היא שערורייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully