וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: דלק ביולוגי לא תמיד ירוק

14.1.2008 / 13:58

באיחוד האירופי שוקלים מחדש את השימוש בדלקים המופקים מן הצומח: ייתכן שנזקם החברתי והסביבתי גדול מהתועלת

לפני כשנתיים נדמה היה כי דלקים ביולוגיים הם הקלף המנצח במלחמה נגד פליטת פחמן דו-חמצני מכלי רכב. האיחוד האירופי הזדרז לקבוע מטרות לשימוש בדלקים ביולוגיים: על 10% מהדלקים המשמשים לתחבורה באירופה להגיע מהצומח.

אך מאז התרבו מחקרים המוכיחים כי חלק מהדלקים לא גורמים להפחתה בפליטת הפחמן הדו-חמצני, ומזהירים מהנזקים הסביבתיים והחברתיים שייצורם עלול לגרום: הרס יערות גשם, עלייה במחירי המזון, ונישול עניים מאדמתם על ידי חברות עשירות שיבקשו להשתמש בשטח לגידולים להפקת דלק.

הנציב לענייני סביבה של האיחוד האירופי, סטברוס דימאס, אמר ל BBC כי עדיף לא להגיע למטרה מאשר לפגוע בעניים או להזיק לסביבה. "נוכחנו לדעת שהנזקים הסביבתיים, כמו גם הבעיות החברתיות, גדולים משצפינו, ולכן עלינו לפעול בזהירות" הוסיף.

לדברי דימאס, האיחוד עתיד לקבוע קווים מנחים לשימוש בדלקים הביולוגיים, שיתחשבו בגורמים סביבתיים וחברתיים. כמו כן, הוא הבטיח לפעול נגד הפקת דלק ביולוגי משמן דקלים, תהליך שמוביל להרס יערות באינדונזיה.

בבריטניה קוראת האקדמיה למדעים לאיחוד האירופי לוודא כי הקווים המנחים שייקבעו יבטיחו את ההפחתה בפליטת הפחמן הדו חמצני.

בתוך כך, בארצות הברית הועבר באחרונה חוק המאפשר גידול משמעותי בהפקת דלק מתירס. זאת, למרות טענות מומחים מסוימים, כי דלק תירס חסר תועלת בהפחתת פליטת הפחמן הדו חמצני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully