וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא בטוח שלאבו מאזן יש כוח לממש הסכמים"

ספי קרופסקי ופנחס וולף

14.1.2008 / 13:38

רה"מ אמר לחברי ועדת חוץ וביטחון כי "אנחנו נדבר עם מי שרוצה לדבר", בהתייחסו למו"מ. על אירן: לא נשלים עם אירן גרעינית. כל האופציות נלקחות בחשבון

"לא בטוח שמי שמוביל היום את הרשות הפלסטינית, יהיה לו את הכוח להביא למימוש ההסכמים". כך אמר היום (שני) ראש הממשלה אהוד אולמרט לחברי ועדת חוץ וביטחון, אך הדגיש כי "עם מי שרוצה לדבר צריך לדבר".

בדיון שנערך סביב המהלכים המדיניים, חזר ראש הממשלה על הצהרתו כי במהלך המשא ומתן עם הפלסטינים יונחו על השולחן סוגיות הליבה (פליטים, ירושלים וגבולות – ס.ק.). לדבריו, "כל סוגיות הליבה יהיו על הפרק, ואין אפשרות לדון בסוגיות שוליות אחרות במהלך המשא ומתן". עוד אמר כי הוא שולל לעת עתה פעילות צבאית בעזה. "אני ממליץ לא להסתבך בפעולות ובמחירים שלא עומדים ביחס לאילוצים".

ערב פרסום דו"ח וינוגרד, ראש הממשלה התייחס גם למלחמת לבנון השנייה באומרו, כי "אם לא היתה מלחמה היינו צריכים להיאבק בשחיקה יומיומית במלחמת ביטחון שוטף מול חיזבאללה, תוך עוצמה משמעותית ביותר". לדבריו, "השאלה היא לא אם יש עוד טילים בצפון, אלא אם יש חשק להתשמש בהם. היום אין חשק לחיזבאללה להשתמש בטילים הללו".

"ישנן אופציות רבות לעצור את אירן"

"לא נוכל להשלים עם אירן גרעינית", אמר אולמרט, בהתייחסו לנושא האירני. "כל האופציות נלקחות בחשבון" הוסיף, והדגיש כי "מבחינת ישראל, האירנים ממשיכים במאמצים על מנת לייצר יכולת לא קונבנציונלית ולכן יש להשתמש בכל האמצעים שיוכלו לעצור בעדם".

"ישנן אופציות רבות שצריך להפעילן, בחוכמה, בנחישות ובעקביות, צריך להמשיך את הפעילות הבינלאומית בנושא הזה, ויש לי יסוד להניח על סמך שיחותיי עם הנשיא (בוש - ס.ק.) שהיא לא תיפסק", הוסיף אולמרט.

לגבי סוריה, ראש הממשלה אמר, כי "שלום פירושו לא לתמוך בפעולות טרור שמכוונת נגד ישראל מתוך המדינה שלך. התנאים והדרישות לקיום מו"מ אפקטיבי ידועים לסורים ואני מקווה שיבשילו התנאים לקיום מו"מ כזה".

אולמרט התייחס גם לסוגיית ההברחות דרך ציר פילדלפי. "העלינו את העניין בפני המצרים ואנו בקשר עמם בנושא זה. אני רואה חשיבות עצומה בקיום מסלולים שקטים עם המצרים, שיאפשרו לנו להגיע להבנות ואין לי תשוקה מיוחדת לריב ולנסות לחנך את מצרים באופן פומבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully